صرافی بایننس به دلیل توییت ایلان ماسک ممکن است دادگاهی شود

به گزارش میلانو فایننزا، صرافی بایننس اکنون از سوی شرکت حقوقی لخیا آووکاتی (Lexia Avvocati) و کنسرسیوم بلاکچین سوئیس با یک دادخواست حقوقی روبه‌رو شده است.

این اقدام حقوقی با هدف جبران خسارات وارده به گروهی از معامله‌گران قرارداد‌های آتی ایتالیایی و چند کشور دیگر ارائه شده و به روز ۸ فوریه اشاره دارد که ایلان ماسک خبر از خرید ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین توسط تسلا داد و تا چندین ساعت بسیاری از کاربران بایننس نمی‌توانستند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

پس از توییت ماسک قیمت بیت‌کوین تغییرات عظیمی کرد و بسیاری از کاربران به صرافی‌ها هجوم بردند، اما این کاربران به دلیل تعلیق غیر منتظرهٔ بایننس در این مناطق نمی‌توانستند در آن ساعات نخستین به حساب‌های کاربری خود و موقعیت‌های آتی خود دسترسی پیدا کنند. این امر منجر به لیکوئید شدن بسیاری از معاملات و ده‌ها میلیون دلار ضرر به کاربران شد.

این شرکت حقوقی ایتالیایی می‌گوید تا روز 12 جولای به بایننس فرصت داده تا خسارت کاربرانش را پرداخت کند و گرنه باید در دادگاه منتظر آنان باشد. وکلا علاوه بر ارجاع بایننس به دادگاه، همچنین هشدار داده‌اند که با نهادهای نظارتی در اتحادیه اروپا و سوئیس تماس خواهند گرفت و از آنها درخواست خواهند کرد که علیه این صرافی اقدام کنند و حتی آن را در این مناطق تعطیل کنند.

گفتنی است که طی چند هفته گذشته بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، بایننس، با نظارت شدید رگولاتور‌ها در سراسر جهان از جمله شکایت کیفری کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، روبرو شده است.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427