شاخص قدرت نسبی بیت کوین به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود رسیده

یکی از محبوب‌ترین شاخص‌های فنی در تحلیل تکنیکال بازار یعنی شاخص قدرت نسبی یا RSI به مقادیر بسیار پایینی که قبلاً در ماه مارس 2020 به دلیل بحران مالی جهانی ناشی از ویروس کووید 19 شاهدش بودیم، رسیده است.

شاخص قدرت نسبی اغلب برای تعیین شرایط فعلی در بازار و تعیین نقاط بازگشت پس از رسیدن قیمت به مقادیر فروش بیش از حد یا خرید بیش از حد استفاده می‌شود. این اندیکاتور همچنین برای یافتن واگرایی‌ها در نمودار قیمتی و سپس تعیین اینکه آیا روند حرکت ارز دیجیتال مربوطه معکوس است یا خیر استفاده می‌شود. واگرایی (Divergence) زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی در خلاف جهت یک اندیکاتور تکنیکال، مانند اسیلاتور، یا برخلاف سایر داده‌ها حرکت کند. البته باید اشاره داشت که رسیدن RSI به حدود فعلی نشان‌دهندهٔ حتمی بازگشت قیمتی نیست و سیگنال‌های آن معمولاً کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شوند.

در طول آخرین افت این شاخص به زیر 25 در مارس 2020، حرکت قیمت بیت کوین تقریباً بلافاصله معکوس شد و به بالاترین سطح خود در 10000 دلار رسید. اما این تنها یک احتمال است و باعث نمی‌شود بیت کوین به اوج قیمتی خود بازگردد. در حال حاضر پادشاه ارزهای دیجیتال در محدودهٔ 35 هزار دلار معامله می‌شود.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.