سقوط قیمت داج کوین پس از اینکه ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی آن را یک “فریب” نامید.

 داج کوین که در اوایل روز شنبه رکورد جدیدی را ثبت کرده بود پس از حضور ایلان ماسک در برنامه تلویزیونی “Saturday Night Live”، و بعد از اینکه این میلیاردر به شوخی آن را یک “فریب” خواند، سقوط قیمتی شدیدی کرد.

چهارمین ارز بزرگ دیجیتال بر اساس ارزش بازار، روز شنبه قبل از افت به 51.4 سنت، به به اوج قیمت بیش از 73 سنت رسید. طی 24 ساعت گذشته بر اساس داده های سایت  CoinGecko به میزان 23 درصد و تا به حدود 55.6 سنت کاهش داشته است.

از Elon Musk که گفته می شود اولین میهمان این برنامه به میزبانی Asperger بوده است، به طور مکرر در بخش “به روز رسانی آخر هفته” پرسیده شد که Dogecoin دقیقا چیست؛ وی پس از ذکر چندین واقعیت در مورد ارز های دیجیتال به عنوان یک کارشناس مالی، در پاسخ به این سوال که آیا داج کوین یک “فریب” است پاسخ داد: “آره، این یک فریب است.”

ماسک 49 ساله بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ دومین فرد ثروتمند جهان با دارایی خالص 183.9 میلیارد دلار است. او جمعه و شنبه پس از توییت کردن تصویری از خود و یک سگ نژاد شیبا اینو در صفحه نمایش نمادین NBC، به اوج گرفتن داج کوین به سوی ارتفاعات جدید کمک کرده بود.

به گفته CoinGecko ، ارز دیجیتال داج کوین که به عنوان یک شوخی از سال 2013 شکل گرفت، در سال گذشته بیش از 20،000٪ رشد داشته است. ماسک در کنار مارک کوبان، اسنوپ داگ و ژن سیمونز از بزرگترین عوامل تقویت کننده آن بوده است. تریدر های Dogecoin در سراسر جهان برای تماشای برنامه تلویزیونی “SNL” از قبل برنامه ریزی های مفصلی کرده بودند.

اولین کاهش قیمت Dogecoin هنگام مونولوگ افتتاحیه زمانی که مادر ایلان ماسک یعنی مای ماسک روی صحنه به او پیوست، رخ داد. این نویسنده و مدل گفت که او از هدیه روز مادر خود بسیار هیجان زده است و امیدوار است که این هدیه Dogecoin نباشد اما ایلان در پاسخ گفت:  “همینطور است.”

در قالب کارشناس مالی، ماسک Dogecoin را “آینده ارز” خواند و گفت این یک ابزار مالی غیرقابل توقف است که قرار است جهان را تسخیر کند.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال در ادامه نمایش بیش از 1٪ عقب نشینی کرد و به حدود 58000 دلار رسید. شرکت ایلان ماسک یعنی تسلا در ماه فوریه اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و رئیس این غول اتومبیل های الکتریکی (ایلان ماسک) نیز در مورد دارایی دیجیتال به طرز مطلوبی تا کنون صحبت کرده است.

ماسک روز جمعه در توئیتی گفت: ارزهای دیجیتال “امیدوار کننده هستند اما لطفاً با احتیاط سرمایه گذاری کنید”، و لینک ویدئویی را گذاشت که نشان می داد وی در مورد شایستگی ارزهای دیجیتال به ویژه داج کوین صحبت می کند. این امر به دنبال چندین ماه توئیت کردن ماسک در مورد ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و Dogecoin رخ داد که تا به الان تقریباً همه را خوشایند عنوان کرده است.

منبع:bloomberg

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.