ساتوشی ناکاموتوی خود خوانده به دلیل کلاهبرداری بیت‌کوینی دستگیر شد

به گزارش بیلد، یورگ مولت، کارآفرین آلمانی که ادعا می‌کرد بیت کوین را اختراع کرده توسط پلیس آلمان به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد.

آقای مولت مالک و بنیان‌گذار وب سایت مکتب ساتوشی (Satoshi School) است.

این کارآفرین ۴۸ ساله به همراه یک زن ۵۴ ساله، دقایقی پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه فرانکفورت و فرار به آمریکای جنوبی، توسط پلیس شهر باواریا دستگیر شده است و پس از آن نیز آپارتمان شخصی او در کارلسروهه نیز مورد تفتیش پلیس قرار گرفت.

 گفته می‌شود که مولت در جریان پروژهٔ  Bitcoin Pension، از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده و ۱.۸ میلیون یورو از دارایی آنان را به سرقت برده است.

این مرد آلمانی به وسیلهٔ فالوور‌های نسبتاً زیاد خود در شبکه های اجتماعی مختلف سعی در جلب سرمایه گذاران داشت.

به طور خلاصه، برنامه این بود که 60 درصد از کل سرمایه گذاری‌ها برای خرید سخت افزار استخراج بیت‌کوین و سود ماهانهٔ ثابت با کمک تسهیلات مستقر در سوئد استفاده شود. همچنین قرار بود 40 درصد باقی مانده وجوه در یک حساب امن نگهداری شود. مولت ادعا کرد که در بدترین حالت می‌توان پول‌ها را از حساب برداشت کرد.

در سال ۲۰۲۰ این پروژه تعطیل شد و بسیاری از سرمایه‌گذاران شروع به طرح شکایاتی علیه ساتوشی ناکاموتو خود خوانده کردند و این پروژه را کلاهبرداری نامیدند. در طی تحقیقات قضایی مشخص شد که او هرگز قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را نداشته اشت.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.