ریپل به مباحث کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد هویت دادن به دارایی های رمزنگاری به عنوان اوراق بهادار دسترسی پیدا می کند

به آزمایشگاه های Ripple اجازه دسترسی به اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده که “بیانگر تفسیرات یا نظرات این آژانس” در مورد دارایی های رمزنگاری است، داده شده است.

طبق گفته شرکت Law360، قاضی بخش دادگاه ایالات متحده سارا نتبورن به درخواست متهمان “در بخش عمده ای” موافقت كرد و تعیین كرد كه صورتجلسه های SEC یا یادداشت های مربوط به رمزنگاری قابل عرضه است. Netburn اظهار داشت که ارتباطات ایمیل کارمندان با کارمندان نیازی به ارائه ندارند.

نتبورن همچنین به SEC و Ripple اجازه داد تا اعتراضات خود را به این حکم مطرح کنند.

در ماه دسامبر، SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) شکایتی را مطرح کرد و ادعا کرد که آزمایشگاه های Ripple، مدیر عامل آن برد گارلینگهاوس و رئیس آن Christian Larsen، 1.38 میلیارد دلار از طریق عرضه یک اوراق بهادار بدون مجوز در آگوست 2013 به دست آورده اند.

Ripple علاوه بر انتقاد از اینکه پس از گذشت هشت سال آژانس شکایت خود از Ripple را تنظیم کرده است، دعوی SEC را نیز به چالش کشیده و ادعا کرده است که XRP شبیه بیت کوین یا Ethereum است که هر دو توسط SEC به عنوان کالاهای تجاری طبقه بندی شده اند.

Law360 گزارش می دهد كه مشاور گارلینگهاوس، متیو سولومون، معتقد است كه اگر آنها شواهدی را در نظر بگیرند كه قانون گذار XRP را مشابه BTC یا Ether دانسته است، با توجه به اینكه حوزه نظارتی SEC فراتر از اوراق بهادار نیست، ممكن است با این اوصاف “بازی تمام شود”.

با توجه به اینکه SEC هشت سال طول کشید تا شکایت خود را علیه Ripple مطرح کند، وکلای شرکت همچنین معتقدند که اگر بتوانند اسنادی را ارائه دهند که مثالی نقض درباره طبقه بندی قانون گذار برای XRP باشد، ادعاهای SEC را می توانند تضعیف کنند.

Solomon اظهار داشت: “ما برای دفاع از خود به این افشای اطلاعات نیاز داریم.”

با این حال، مشاور کمیسیون بورس و اوراق بهادار به نام Dugan Bliss از متهمان انتقاد کرده است که به جای دفاع از اقدامات غیرقانونی خود، در تلاشند تا کمیسیون را با موشکافی در بررسی های داخلی آن به دادگاه بکشانند. وی افزود:

“اقدامات مؤسس همان مواردی است که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد.”

در جریان دادرسی، قاضی نتبورن توجه عمومی مردم را به جلسه جلب كرد و بیش از 500 نفر از طریق شماره تلفن عمومی برای قرار گرفتن در جریان پرونده تماس گرفتند. قاضی همچنین به یک نفر نسبت به پخش مجدد صدا از جلسه دادگاه به دلیل صحبت برخلاف مقررات نیویورک هشدار داد.

قاضی گفت: “هر کسی که این رفتار را انجام دهد ممکن است تحت مجازات کیفری قرار گیرد.”

خارج از دادگاه

در تاریخ 6 آوریل، وکیل Jeremy Hogan که با علاقه پرونده را دنبال می کرد، به توییتر رفت تا یک دستور “توقف و انصراف” (یک دستور قضائی که از کسی درخواست توقف فعالیت یا کاری خاص را می دهد) در سال 2016 را با هدف یک مشاوره وقت به آزمایشگاه Ripple که در آن این شرکت را “یک شرکت ارز دیجیتال” توصیف می کند، به اشتراک بگذارد.

“من در حال آماده سازی جلسه استماع SEC در برابر Ripple هستم و در برخی از اسناد بررسی عمیقی کردم و در آخر ببینید چی پیدا کردم. SEC در یک مطلب عمومی عنوان کرده است “… شرکت ارز دیجیتال به نام Ripple Labs.”

(بالای صفحه 3) https://t.co/dFAtp8kiqa

– جرمی هوگان (attorneyjeremy)  6 آوریل 2021

هوگان افزود: “SEC اکنون باید به دادگاه توضیح دهد که چگونه” ارز دیجیتال “به” اوراق بهادار دیجیتال “تبدیل شده است.

قیمت XRP علی رغم شکایت SEC، در این ماه در حال ازدیاد عجیبی است و از ابتدای آوریل تقریباً 100٪ افزایش یافته است. XRP طی 24 ساعت گذشته تقریباً 20٪ افزایش داشته و در حال حاضر با قیمت 1.08 دلار معامله می شود.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.