رونق استخراج بیت‌کوین در آرژانتین به لطف یارانه‌های برق

به گزارش بلومبرگ، در میان وضعیت نا‌مطمئن اقتصادی و به کمک یارانه های سخاوتمندانه و عجیب برق توسط دولت آرژانتین روز به روز شهروندان بیشتری در این کشور به استخراج بیت‌کوین روی می‌آورند.

 

نیکولاس بوربون، که خود تجربه کار در استخراج ارز‌های دیجیتال را دارد، در این باره گفت: “حتی پس از اصلاح قیمت بیت‌کوین، هزینه برق برای هر کسی که از خانه خود استخراج می کند تنها بخشی کوچک از کل درآمد به دست آمده است.”

این امر به لطف سیاست دیرینه ای که به آرژانتینی ها امکان دریافت یارانه قابل توجه برق از دولت را می دهد، امکان پذیر شده است. به حدی که گزارش شده است که قبض برق مصرف کننده فقط 2-3٪ از درآمد متوسط ​​ماهانه است.

برای مقایسه، هزینه برق در سایر کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل، کلمبیا یا شیلی حداقل دو برابر است.

در همین حال، آرژانتینی ها شدیداً به دنبال دارایی های جایگزینی هستند که بتواند در برابر تورم 50 درصدی سالانه این کشور به عنوان یک اهرم عمل کند.

علاوه‌بر‌‌این شرکت‌های بزرگ ماینینگ بین‌المللی نیز به این رونق اشاره کرده‌اند. Bitfarms، یکی از بزرگترین شرکتهای استخراج بیت‌کوین در سطح جهان ، فاش کرد که قصد دارد از یک نیروگاه محلی در آرژانتین برای تولید 210 مگاوات برق بهره برداری کند.

آرژانتین نرخ جذابی از قیمت برق یعنی 0.022 دلار به‌ازای هر کیلووات ساعت را ارائه می دهد که بسیار سودآورتر از متوسط ​​قیمت برق در این صنعت یعنی 0.06 دلار است.

 

منبع decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.