رقابت قهرمانان شطرنج جهان بر سر بیت‌کوین

جمعی از برترین شطرنج بازان جهان برای کسب 2.18 بیت کوین (معادل 83،840 دلار به قیمت امروز) این هفته در تورنمنتی با حمایت صرافی ارز دیجیتال FTX، رقابت خواهند کرد.

در این مسابقه 9 روزه به نام FTX Crypto Cup، مگنوس کارلسن از جایگاه قهرمانی خود در برابر رقیب دیرینه‌اش یعنی ایان نپومنیاختچی دفاع خواهد کرد. کارلسن همچنین با 15 بازیکن دیگر برتر شطرنج جهان رقابت خواهد کرد.

سم فریدمن، مدیرعامل صرافی FTX درباره این رقابت‌ها به رویترز گفته است که جامعه طرفداران شطرنج و طرفداران ارزهای دیجیتال با یکدیگر همپوشانی زیادی دارند، زیرا هر دو این‌ها هم عاشق ریاضی هستند و هم با فناوری ارتباط خوبی دارند.

اما این بازی‌ها تنها چیزی نیست که باید در طول جام FTX مراقبش باشید. بلکه باید حواستان به قیمت بیت کوین که بسیار سریعتر از یک بازی شطرنج حرکت می کند نیز باشد.

صرافی FTX روز دوشنبه 2.1825 بیت کوین خریداری کرد که در آن زمان حدود 100000 دلار ارزش داشت. در حال حاضر 83،840 دلار ارزش دارد و احتمالاً تا پایان جام نیز این عدد تغییر خواهد کرد. یک جایزه نقدی نیز به مبلغ 220،000 دلار در نظر گرفته شده است.

اما برای کسانی که بیش از شطرنج به ارز‌های دیجیتال علاقه دارند، شاید این خبر جالب باشد که سایت Chess.com از حمایت صرافی کوین بیس از مسابقات شطرنج این سایت گفته است.

اما بر خلاف Cup Crypto FTX، که در آن متخصصان شطرنج حضور دارند، این تورنمنت میزبان “متخصصان ارز‌های دیجیتال” خواهد بود. شرکت کنندگان تأیید شده شامل طرفدار پر‌و‌پا قرص بیت‌کوین آنتونی پمپلیانو، وینی لینگام بنیانگذار Civic و SiliconCape، و خواننده رپ و سرمایه گذار ارز‌های دیجیتال Logic هستند.

 

منبع: decrypt

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.