رابرت هورتمس، درباره هدف دولت چین از ممنوعیت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال سخن گفت

رابرت باب هورمتس، نائب رئیس شرکت کیسینجر اسوشییتس (Kissinger Associates) که قبلا نائب رئیس شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس بود، در مصاحبۀ اخیر خود با برنامه‌ تلویزیونی اسکواک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی، در‌بارۀ اهدافی که دولت چین از ممنوعیت استخراج بیت‌کوین و صرافی‌های ارز دیجیتال دنبال می‌کند، سخن گفت.

هورتمس معتقد است، جلوگیری از ورود سرمایه‌گذاران بی‌تجربه به بازار ارزهای دیجیتال، کنترل خروج سرمایه از کشور و داشتن یک سیستم متمرکز، از اهداف این دولت است.

با این حال، دولت چین خواستار پیشرفت در حوزۀ ارزهای دیجیتال است، زیرا نگران تسلط دلار آمریکا در اقتصاد جهانی است و به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از فشاری است که می‌تواند از طریق دلار بر آنها و سایر کشورها وارد شود.

در حالی که چین در حال مقابله با بیت‌کوین و صرافی‌های ارز دیجیتال است، در حال توسعه ارز دیجیتال متمرکز خود است که توسط بانک مرکزی (PBOC) – DCEP منتشر می‌شود.

به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال PBOC، مو چانگچون، کاربران می‌توانند یوان دیجیتال را در هر نوع کیف پول الکترونیکی که برای آنها مناسب باشد، نگهداری کنند.

قبل از عرضه یوان دیجیتال در جریان باز‌ارهای المپیک سال آینده در چین، دولت می‌خواهد DCEP [1]را در چندین شهر آزمایش کند.

[1] DCEP سرواژه عبارت digital currency electronic payment است و به پروژه ارز دیجیتال چین اشاره دارد که توسط بانک مرکزی چین رهبری می‌شود.

 

منبع: /u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.