دولت ترکیه معاملات ارزهای دیجیتال بیش از 1200 دلار را ردیابی می کند

صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه اکنون باید در مورد هرگونه معامله با ارزش بیش از 10 هزار لیر ترکیه (1200 دلار) به هیئت تحقیق در مورد جرائم مالی یا MASAK اطلاع دهند.

لوتفی الوان وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه این سیاست جدید را در شب گذشته در پخش مستقیم CNN Turk اعلام کرد.

دو هفته پس از کلاهبرداری 150 میلیون دلاری مرتبط با صرافی های بزرگ ارز دیجیتال در ترکیه ، الوان به روزرسانی های مربوط به پیش نویس مقررات رمزنگاری دولت را از تلویزیون زنده به اشتراک گذاشت. بانک مرکزی ترکیه ارز دیحیتال را به عنوان یک دارایی غیرپولی تعریف کرده و استفاده از آن را به عنوان یک روش پرداخت ممنوع کرده است.

به گفته الوان، ماساک یک دستورالعمل برای صرافی های ارز دیجیتال تهیه کرده است که شامل قوانین و مجازات های مربوط به گزارش معاملات است.

الوان گفت: “هیئت تحقیق در مورد جرائم مالی دارای اختیار کامل حسابرسی در صرافی های ارز دیجیتال است.” وی همچنین افزود: “پلت فرم های معاملات ارزهای دیجیتال اکنون موظف هستند اطلاعات کاربران فعال خود را با MASAK به اشتراک بگذارند. آنها مسئول هرگونه فعالیت مشکوک درپلت فرم خود هستند و همچنین وظیفه دارند که معاملات بیش از 10 هزار لیر ترکیه را تا 10 روز پس از معامله به ماساک اطلاع دهند.

در ماه آوریل ، Cointelegraph گزارش کرده بود که پلیس ترکیه 62 نفر را به دنبال کلاهبرداری در صرافی ارز دیجیتال Thodex بازداشت کرد. به گفته کارشناسان محلی، ترکیه برای جلوگیری از آسیب های بیشتر کاربران ارزهای دیجیتال در این کشور، به مقررات مشخص و مالیات عادلانه در این زمینه نیاز دارد.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.