دولت ایران از وزارت اطلاعات برای دستگیری ماینرهای غیرقانونی کمک می‌گیرد.

ایران برای ردیابی مزارع استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال، از مقامات اطلاعاتی کمک گرفته است.
بلومبرگ روز جمعه گزارش داد، دولت ایران از وزارت اطلاعات برای یافتن و متوقف کردن مزارع وسیعی که برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) ایجاد شده اند، استفاده می کند.
ایران اخیراً تلاش‌های خود برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را افزایش داده است، زیرا شبکه‌های برق کشور در اثر مصرف سنگین متزلزل شده اند. اپراتور شبکه ملی (توانیر)، به دلیل افزایش مصرف انرژی توسط ماینرها و در نتیجه قطع برق و کم شدن چراغ‌های خیابان، مجبور شد برق را در مناطق خاصی از کشور محدود کند.
سخنگوی وزارت انرژی کشور، مصطفی رجبی، اخیراً به شهروندان یادآوری کرده است که استخراج ارزهای دیجیتال در خانه نیز غیرقانونی است و هرکسی چنین کاری انجام دهد در صورت دستگیر شدن با جریمه‌های سنگین روبرو خواهد شد.
استخراج ارزهای دیجیتال یک فعالیت قانونی در ایران محسوب می شود ولی منوط به صدور مجوز است و قیمت‌گذاری برق مورد استفاده در این فرآیند، توسط دولت تنظیم می شود. مصطفی رجبی، اظهار داشت که 87٪ استخراج ارزهای دیجیتال در ایران غیرقانونی تلقی می شود.
یك منبع اطلاعاتی مؤثر که برای دولت کار می‌کند، افشاکنندگان محلی هستند که در صورتیکه اقدامات غیرقانونی را به مقامات اطلاع دهند، پاداش نقدی دریافت می‌کنند. امسال، توانیر، حداکثر پاداش افشاکنندگان را دو برابر کرد و آن را به 200 میلیون ریال (873 دلار) افزایش داد؛ این رقم بیش از چهار برابر متوسط حقوق ماهانه در کشور است.
منبع:cointelegraph
برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.