دموکراتیزه سازی تجارت: بعد از GameStop آیا کارهای بیشتری باید انجام شود؟

در سالهای اخیر، دموکراتیزه کردن امور مالی موضوعی برجسته بوده است – شرکتهایی که در تلاشند شرایطی برابر ایجاد کنند و به سرمایه گذاران آماتور فرصتهای مشابهی را که صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران نهادی از آن بهره مند هستند، بدهند.

در این راه موفقیت هایی نیز حاصل شده است. خرید سهام اکنون بسیار آسان تر از چند سال پیش است. اینترنت به ابهام زدایی کردن بازارهای سهام کمک کرده است… که هر کسی را قادر می سازد تا در تجزیه و تحلیل های فنی آموزش ببیند و از آخرین اطلاعات استفاده کند. هزینه های مرتبط با به دست آوردن سهام نیز کاهش یافته است.

یکی از شرکت هایی که سوت آغاز را در این سفر به صدا در آورد، Robinhood بود – به نام شخصیت مشهور محلی انگلیس که از ثروتمندان سرقت می کرد تا به فقرا بدهد. این پلتفرم بر اساس اعتقادی ساخته شده است که همه باید به بازارهای مالی دسترسی داشته باشند و سرمایه گذاری را “برای تازه واردان و کارشناسان به طور دوستانه، قابل دسترسی و قابل درک” امکان پذیر می کند.

این یک پیام فریبنده بود – و پیامی بود که مردم را ترغیب به ثبت نام در توده های خود می کرد. اما در نتیجه فشار کوتاه GameStop، که توسط انجمن Reddit r / Wallstreetbets هدایت می شد، این چشم انداز ضربه بزرگی دریافت کرد. گروهی از سرمایه گذاران خرده که در حال استفاده از صندوق های تامینی فروش استقراضی بودند، طی چند هفته قیمت سهام را از 20 دلار به 483 دلار رساندند.

رابینهود که به سرعت در حال از دست دادن نقدینگی برای پوشش این معاملات بود، ناگهان ترمز کرد و اعلام کرد که خرید سهام GME را به طور کامل متوقف می کند. بعداً محدودیت هایی به دنبال آن وارد شد و این کار باعث واکنش شدید Redditors و تهدید به تحریم هایش شد، زیرا این شرکت متهم به نابودی “صندوق های پوشش ریسک” شده بود.

ده ها پرونده قضایی دادخواهی گروهی به دنبال آن به وجود آمدند و حتی برخی ادعا کرده اند که رابینهود “از فقرا سرقت کرده تا به ثروتمندان بدهد.” و ناگزیر، برخی از علاقه مندان به رمزنگاری اشاره کرده اند که چگونه دارایی های غیرمتمرکز و دارایی های دیجیتال به حل این مسئله کمک می کنند، زیرا آنها در واقع پتانسیل دموکراتیزه سازی دنیای تجارت را دارند.

یک مدل تجاری ناقص

شرکت Robinhood اکنون در حال آماده سازی دوباره خود است و مدیر عامل آن در جلسه کنگره از مشتریان عذرخواهی کرده و وضعیت را “غیر قابل قبول” توصیف کرده است.

اما این اولین بار نیست که این پلت فرم تجاری در نقطه مقابل مشتریان قرار می گیرد. در دسامبر سال 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رابینود را به “عدم انجام وظیفه خود در جستجوی بهترین شرایط منطقی موجود برای اجرای سفارشات مشتری” متهم کرد و شرکت 65 میلیون دلار برای برطرف کردن اتهامات پرداخت کرد.

این کمیسیون ادعا کرد که “اظهارات گمراه کننده و قصورات” در نحوه برقراری ارتباط شرکت با مشتریانش انجام شده است. دلیل این امر این بود که Robinhood سفارشات مشتری ها را به شرکت های مختلف می فرستاد و در ازای آن کارمزد می گرفت. اگرچه یکی از نکات مهم ارتباط این پلتفرم تجاری با مشتریان، “بدون کمیسیون” بودن آن بود – قانون گذار گفت که استفاده “زیاد و غیرمعمول” از سایر شرکت های تجاری به این معنی است که سفارشات اغلب با قیمت های نا مناسب انجام می شدند.

حتی با در نظر گرفتن پس اندازهایی که کاربران از پرداخت بدون کارمزد به دست آوردند، SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) تخمین زد که مشتریان رابینهود در آخر 34.1 میلیون دلار از دست داده اند. همانطور که جوزف سانسون، مقام مسئول SEC، اظهار داشت: “Robinhood هنگام اجرای سفارشات مشتریان نتوانست بهترین شرایط معقول موجود را تامین کند و باعث از دست دادن ده ها میلیون دلار سرمایه مشتریان شد.”

در آن زمان، این شرکت به Cointelegraph گفت که “این روش پرداخت مربوط به اقدامات آزمایشی قدیمی است که نمایانگر وضعیت امروز Robinhood نیست.”

آیا سیستم عامل های رمزپایه راهی جایگزین هستند؟

کارگزاری Quantfury می گوید هدفش این است که با ارائه تجارت و سرمایه گذاری بدون حق کمیسیون، مسائلی را که با پلت فرم های تجاری متمرکز وجود دارد حل کند. کوانتفوری این کار را از طریق دسترسی دادن به مردم به قیمتهای لحظه ای از صرافی های رمزنگاری جهانی بدون دریافت هزینه انجام خواهد داد.

این پلت فرم، سهام، ارزهای رمزنگاری شده، صندوق های قابل معامله در بورس و معاملات آتی را ارائه می دهد و در ادامه ذکر می کند که این امر حاصل عزم راسخ برای شفافیت و صادق بودن است. داده های معاملاتی Quantfury با استفاده از یک قرارداد هوشمند دیجیتالی شده و به صورت ناشناس منتشر می شود، به این معنی که صحت حجم در پلت فرم آن به راحتی تأیید می شود.

همچنین طیف وسیعی از ویژگی ها به گفته این کارگزاری ارائه می شود که کاربران را قادر می سازد خرید و فروش کنند، از دستور اجرای معامله تضمینی بهره مند شوند و موجودی حساب خود را در رمزنگاری مورد نظر خود ذخیره کنند.

تساوی در زمین بازی موضوعی است که بنیانگذار Quantfury، لو مازور، علاقه زیادی به آن دارد. وی در مقاله ای با بیان حقیقت موجود در مورد تجارت خرده، نوشت: “میلیاردها دلار روزانه توسط افراد ساده لوح در سطح جهان به پلت فرم های خطرناک تجاری که تنها هدف آنها این است که کاربران خود را با استفاده از قیمت های دستکاری شده دارایی ها و همچنین هزینه های قابل مشاهده و پنهان نابود کنند، واریز و تلف می شود.”

این شرکت گفته است طی دو سال گذشته اطمینان حاصل كرده است كه كاربرانش، كه خود را Quantfurians می نامند، در معرض آسیب قرار نگیرند و آنها را قادر می سازد تا اختیار سرنوشت خود را در دست داشته باشند.

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427