دلایل رشد اخیر هارمونی چیست؟

علیرغم اینکه بیت کوین هنوز به اوج قیمتی خود در ۶۹ هزار دلار نرسیده است اما مانع صعود و حرکت بازار ارزهای دیجیتال نشده است.

با توجه به داده‌های تریدینگ‌ویو (TradingView) و کوین‌تلگراف‌ مارکتس‌پرو (Cointelegraph Markets Pro)، ارز دیجیتال هارمونی که در نوسانات اخیر بازار به شدت ریزش داشت و به ۰.۱۳ دلار رسید، توانست با ۱۶۳ درصد افزایش به رکورد جدید خود یعنی ۰.۳۸ دلار دست‌یابد. سه دلیل صعود هارمونی شامل، توسعه اکوسیستم خود، راه اندازی پل کراس‌چینی و علاقهٔ توسعه‌دهندگان به یافتن جایگزین‌های شبکه اتریوم می‌باشد.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها برای اکوسیستم هارمونی زمانی آغاز شد که این پروژه یک برنامهٔ توسعه‌دهنده ۳۰۰ میلیون دلاری را برای کمک به تأمین بودجهٔ رفع باگ‌ها، اهدای امتیازات مالی و ایجاد ۱۰۰ سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) راه‌اندازی کرد. از زمان راه‌اندازی این برنامه، ۲۳ سازمان خودگردان غیرمتمرکز در شبکهٔ هارمونی تامین مالی شده و تعداد آن‌ها در حال افزایش می‌باشد. همچنین این برنامه به جذب پروتکل‌های متعدد در برخی از محبوب‌ترین بخش‌های بلاکچینی اکوسیستم هارمونی از جمله دیفای، پلتفرم‌های پرداخت و NFTها کمک کرده است.

یکی دیگر از دلایل قدرت اخیر هارمونی، راه اندازی چندین پل کراس‌چینی می‌باشد که شبکهٔ هارمونی را با دیگر شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم مانند سلر (Celer) و پالیگان (Polygon) متصل می‌کند. علاوه بر این هارمونی یک پل کراس‌چینی NFT را به عنوان بخشی از پل هورایزون (Horizon) در نوامبر سال گذشته راه‌ندازی کرد. اخیراً، این پروژه همکاری با پروتکل لایه یک کازموس (Cosmos) را برای ایجاد پلی بین دو اکوسیستم درجهت گسترش بیشتر قابلیت کارکردپذیری مشترک و کمک به اینکه امور مالی کراس‌چینی مقیاس‌پذیرتر شود، آغاز کرده است. همچنین هارمونی در مراحل پایانی ایجاد یک پل میان بلاکچینی با شبکهٔ بیت کوین است که انتظار می‌رود قبل از پایان سه ماهه اول امسال منتشر شود.

از دیگر عوامل صعود هارمونی، افزایش ارزش کل قفل شده در این پروتکل می‌باشد که براساس داده‌های دیفای‌لیاما (Defi Llama) اکنون به بالاترین سطح خود یعنی ۱.۲۵ میلیارد دلار رسیده است. چندین پروتکل دیفای از جمله دیفای‌کینگدام (DeFi Kingdoms) با ارزش قفل شده ۷۴۷ میلیون دلار، ترنکیول فایننس (Tranquil Finance) با ۲۰۱.۸۵ میلیون دلار و وایپر‌سوآپ (Viperswap) با ۵۴.۴ میلیون دلار ارزش کل قفل شده، شبکهٔ هارمونی‌ را تشکیل می‌دهد.

منبع:

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.