دانشگاه چینی هنگ کنگ با همکاری کانسنسیس (ConsenSys)، گذرنامه کویید 19 را با فناوری بلاک‌چین، صادر می‌کند

متخصصان بهداشت در هنگ کنگ پاسپورت سلامت دیجیتال COVID-19 را مورد آزمایش قرار می دهند. سپس، بیماران می‌توانند از طریق یک برنامۀ تلفن همراه به گذرنامه دسترسی پیدا کنند.

دانشگاه هنگ کنگ چین برای ایجاد یک گذرنامه کووید ۱۹ مبتنی‌بر بلاک چین با توسعه‌دهنده اتریوم کانسنسیس (ConsenSys) وارد همکاری شده است. این گذرنامه که «Medoxie COVID-۱۹ Digital Health Passport» نام دارد. این محصول جدید مبتنی بر بلاکچین می‌تواند به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در مبارزه با بیماری همه گیر کمک کند.

این گذرنامه از فناوری بلاک‌چین، برای ثبت وقایع مرتبط با COVID-19 بیمار از جمله نتایج آزمایش، بررسی دما و واکسیناسیون استفاده می‌کند تا یک مسیر ایمن برای بازگشایی کامل اقتصادی پس از همه‌گیری فراهم کند. گفته می‌شود اطلاعات نگهداری شده در گذرنامه به طور ایمن و خصوصی ذخیره می‌شود.

در ابتدا، متخصصان پزشکی و دانشگاهیان صنعت مراقبت‌های بهداشتی هنگ کنگ، به گذرنامه دیجیتال دسترسی پیدا می‌کنند و راه را برای یک برنامۀ جدید تلفن همراه هموار می‌کنند که بعداً به بیماران تعمیم می‌یابد. زیرساخت گذرنامه با استفاده از ConsenSys Quorum و Codefi Orchestrate ساخته شده است.

دانشگاه چینی هنگ کنگ چندین سال است که در استفاده از فناوری بلاک‌چین تحقیق می‌کند. در اوج بیماری همه گیر در اوایل سال 2020، یک استاد دانشگاه ادعا کرد که فناوری بلاک‌چین می‌تواند به جلوگیری از شیوع COVID-19 کمک کند.

طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، این بیماری همه گیر بیش از 176.3 میلیون نفر را در سطح جهان آلوده کرده است. تقریباً 2.4 میلیارد دوز واکسن توزیع شده است.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.