جیم راجرز یکی از بنیانگذاران موسسه کوانتوم مؤکدا می گوید دولت‌ها شاید ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند

جیم راجر، سرمایه‌گذار کهنه‌کار و شریک پیشین جورج سوروس، می‌گوید نگران آن است که دولت‌ها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند. راجرز افزود: «اگر ارزهای دیجیتال با موفقیت همراه شوند، بیشتر دولت‌ها آنها را ممنوع اعلام خواهند کرد زیرا نمی‌‎خواهند انحصارطلبی خود را از دست بدهند.»

او همچنین بزرگترین تهدید برای بیت کوین را قانون‌گذاری دولت‌ها خواند و گفت: «می‌دانم که مردم با خرید و فروش آن پول خوبی بدست می‌آورند زیرا به نظر یک ابزار معامله‌گری شگفت‌انگیز است ولی اگر تبدیل به ارز رایج شود، که به گفته فعالان این حوزه همین‌گونه هم خواهد شد، نمی‌توانم تصور کنم که دولت‌ها با این مسئله کنار بیایند. چنین چیزی در تاریخ سابقه ندارد.»

راجرز در مورد Jerome Powell رئیس بانک فدرال آمریکا در ارتباط با مقایسه بیت کوین و طلا از نظر نحوه استفاده از هر دو برای معاملات سهام، اظهار نظر کرد که مردم از هر دو به عنوان ابزار تجاری استفاده می کنند. با این حال، وی اضافه کرد که تاریخ نشان می دهد که نقره و طلا احتمالاً آینده بهتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند زیرا آنها در تلاش برای رقابت با دلار یا سایر ارزهای حاکم نیستند.

راجرز تنها کسی نیست که در مورد ورود دولت ها و غیرقانونی کردن ارزهای دیجیتال هشدار داده است. از دیگر افرادی که چنین نظری دارند می توان به ری دالیو، بنیانگذار Bridgewater Associated، مایکل بری از The Big Short، و رون پل اشاره کرد.

با این حال، بسیاری از مردم همچنین گفته اند که دولت ها نمی توانند بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند. هستر پیرس، یک عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اخیراً گفت که دولت ها “احمقانه” تلاش می کنند که بیت کوین را ممنوع کنند اما ممنوعیت آن مانند خاموش کردن اینترنت است. علاوه بر این ، وی گفت که “ممنوع کردن چیزی که اساساً یک فناوری همتا به همتا (peer to peer) است بسیار دشوار است.”

 

منبع: news.bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427