توهین نژادی در یکی از تراکنش‌های توکن غیر مثلی مک‌دونالد روی بلاکچین اتریوم

یکی از مشکلات اخیر ورود برندهای مواد غذایی به عرصهٔ توکن‌های غیرمثلی (NFT) این است که توکن‌های غیر مثلی کلاملاً با غذا و فروشگاه‌های غذایی متفاوت عمل می‌کند.

 برای مثال اگر کسب و کار فردی در تولید همبرگر بسیار خوب و موفق باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که او به همان اندازه در تولید توکن آن روی بلاکچین موفق عمل کند. بلاکچین فست فود مک‌دونالد (McDonald)، اولین مجموعه NFT های خود را در ماه گذشته به نام مک‌ریب (McRib) که در اصل یک نسخه سوپ از یک ساندویچ گوشت معرفی کرد. مک‌ریب برای مدت زمان محدودی هر سال معمولاً از اکتبر یا نوامبر عرضه می‌شود. در بیانیهٔ مطبوعاتی امسال، این شرکت ده توکن مک‌ریب خود را به عنوان نسخه‌های دیجیتالی از ساندویچ مورد علاقهٔ طرفداران معرفی کرد. جمعه شب، یک تریدر متوجه شد که تراکنش اولیه اتریوم مرتبط با توکن مک‌ریب، حاوی یک توهین نژاد پرستانه می‌باشد که روی بلاکچین اتریوم درج شده است. با توجه به ردیابی‌های انجام شده، حساب رسمی توییتر مک‌دونالد با تراکنش بلاکچین شبکهٔ اتریوم مرتبط است. احتمالاً یک کارمند یا پیمانکار مک‌دونالد، قبل از ایجاد NFT ها آن را نوشته و پست کرده است.

با این اتفاق فعالیت‌های کاربران برای خرید توکن مک‌ریب به شدت کاهش یافته و می‌توان گفت اصلاً معامله نشده‌اند؛ همچنین باعث شد سایر شرکت‌های بزرگ با احتیاط به سمت فضای توکن‌های غیر مثلی قدم بردارند.

منبع: coindesk

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.