توقیف 3000 دستگاه ماینر در ایران

مقامات ایران برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال و نیز کمبود برق و خاموشی‌های گسترده، 3000 واحد سخت افزار ماینینگ را توقیف کرده‌اند. در عرض یک سال، نیروی انتظامی ایران بیش از 180 مزرعه استخراج ارز دیجیتال را فقط در استان تهران تعطیل کرده است.

 

شرکت برق ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که با شدت گرفتن سختگیر‌های دولت علیه استخراج غیر‌مجاز ارزهای دیجیتال، مسئولین مربوطه بیش از 3000 قطعه مرتبط با استخراج ارز دیجیتال را کشف و ضبط کردند.

در حالی‌که بیش از 500 دستگاه در استان تهران توقیف شده است، مقامات انتظامی در سال گذشته 183 مزرعه ارز دیجیتال غیرقانونی را با 11000 واحد ماینینگ تعطیل کرده‌اند.

به گفته شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر)، 600 واحد ماینینگ دیگر نیز در استان کرمان کشف شده است. علاوه بر این مزارع استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در استانهای خوزستان، مازندران، قم و بوشهر نیز مستقر شده‌اند.

قیمت های بالای ارزهای دیجتال و برق ارزان، بسیاری از ایرانی‌ها را در سال گذشته به سمت استخراج ارزهای دیجیتال سوق داده است. در حالی که دولت به تعدادی از نهادها اجازه داده است ارزهای دیجیتال را به طور قانونی در کشور استخراج کنند، این فقط 300 مگاوات مصرف برق روزانه را تشکیل می دهد، اما طبق برآوردهای دولت ایران، عملیات غیرقانونی استخراج روزانه حدود 2000 مگاوات انرژی مصرف می‌کند.

مقامات ایرانی کمبود برق و خاموشی‌های امسال را به دلیل کم بودن بارندگی، تقاضای بیشتر برق با افزایش دما و همچنین افزایش استخراج ارز دیجیتال می دانند. در ماه اردیبهشت، توانیر گفت حتی ماینر‌های دارای مجوز نیز در ساعات اوج مصرف برای مقابله با کمبود 5000 مگاوات برق روزانه، تعطیل می شوند.

در اواخر ماه خرداد، رئیس جمهور، حسن روحانی، ممنوعیت استخراج کوین‌های دیجیتال را تا پایان شهریور ماه اعلام کرد.

گفتنی است همزمان با اینکه این هفته وزیر اقتصاد، فرهاد دژپسند هشدار داد دولت نمی‌تواند برای مدت طولانی مانع توسعه فناوری ارز دیجیتال شود، حسن روحانی نیز خواستار وضع قوانینی برای بخش کریپتو شد.

 

 منبع bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.