توصیه نهادهای پولی جهان به کشورها برای همکاری در زمینه CBDCها به منظور افزایش پرداخت‌های فرامرزی

صندوق بین المللی پول (IMF)، بانک جهانی و بانک تسویه حساب بین المللی (BIS) مطالعه گسترده ای در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت های برون مرزی انجام داده‌اند.

پیام آن‌ها به کشورهای گروه 20 بیان می‌دارد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تا زمانی که کشورها با همکاری کنند، توانایی ارتقای پرداخت‌های فرامرزی را دارند.

این گزارش همچنین توضیح می دهد که پرداخت‌های برون مرزی  با چالش‌های مختلفی همراه هستند و معمولاً به دلیل گرانی، سرعت کم، دسترسی محدود و شفافیت ناکافی مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

علاوه بر این جنبه‌های مختلف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در این گزارش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که شامل طرح‌های داخلی و بالقوه، تفکر فعلی بانک مرکزی در مورد استفاده بین مرزی از CBDC و مزایا و خطرات احتمالی استفاده از آن برای این گونه پرداخت‌ها است.

قابل ذکر است که در حال حاضر بسیاری از بانک‌های مرکزی در حال بررسی خطرات، مزایا و طرح‌های مختلف CBDC هستند و هیچ کشوری CBDC خود را تاکنون راه اندازی نکرده است. بسیاری از تصمیمات مربوط به طراحی و سیاست هنوز حل نشده است و برخی از بانک‌های مرکزی کشورها مانند چین در حال آزمایش آن هستند.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427