تعداد خود‌پردازهای ارز دیجیتال از 24000 دستگاه در سراسر جهان فراتر رفته است

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین ای‌تی‌ام رادار (Coinatmradar)، تعداد دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال در سطح جهانی از 24000 عدد فراتر رفته است و تعداد دقیق آن در حال حاضر 24022 عدد است.

این دستگاه‌ها در ۷۵ کشور نصب شده‌اند و آمریکا با ۲۱۱۶۱ دارای بیشترین خودپرداز ارز دیجیتال است. رتبه دوم متعلق به کانادا با ۱۶۹۸ دستگاه است و بریتانیا با ۱۷۴ خودپرداز در جایگاه سوم قرار گرفته است.

همچنین 42 تولید کنندهٔ خودپرداز ارز دیجیتال وجود دارد. جنسیس کوین با 9813 دستگاه در صدر لیست قرار دارد و پس از آن جنرال بایتس با 5720، بیت‌اکسس با 2766 و کوین‌سورس با 1684 دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بزرگترین اپراتور خودپرداز ارز دیجیتال از مجموع 617 اپراتور، بیت‌کوین دیپوت (Bitcoin Depot) است که 3793 دستگاه را پشتیبانی می‌کند و مقام‌های بعد از آن، کوین کلاد با 2629 دستگاه و سپس کوین‌فلیپ با 2498 دستگاه هستند.

همچنین هفتهٔ گذشته، یک فروشگاه زنجیره‌ای کانادایی به نام Circle K ، اعلام کرد که شروع به استقرار دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در فروشگاه‌های خود در سراسر ایالات متحده و کانادا کرده است.

علاوه بر این، اخیراً چند اپراتور برای تبلیغ خودپردازهای ارز دیجیتال خود با افراد مشهور همکاری کردند. از جمله مشارکت کوین کلاد با کارگردان معروف اسپایک لی برای ساخت تیزر تبلیغاتی و همچنین همکاری کوین‌فلیپ در ماه ژوئن با بازیگر مشهور و سرمایه دار بیت‌کوینی یعنی نیل پاتریک هریس، نمونه‌هایی از این همکاری‌ها هستند.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.