ترکیه 6 نفر را برای گم شدن مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال Thodex، به زندان انداخت.

مقامات ترکیه در حال تحقیق در مورد صرافی ارزهای دیجیتال Thodex هستند که هفته گذشته به طور ناگهانی معاملات را متوقف کرد.

رویترز گزارش داد که روز پنجشنبه دادگاهی در ترکیه شش مظنون را تا زمان محاکمه از جمله خواهر و برادر مدیر عامل ناپدید شده و کارمندان ارشد شرکت، زندانی کرد.

اینترپل برای مدیر عامل و مؤسس Thodex، فاروک فاتیح اوزر، که گفته می شود به آلبانی فرار کرده بود، اخطار قرمز داد. وی افزود: ” ما با این کشور توافقنامه استرداد داریم.

برخی از مظنونان اظهار داشتند که خواهر و برادرهای او Güven Özer  و Serap Özer می‌توانستند نقش اصلی را در عملیات Thodex داشته باشند، خاطرنشان کردند که هر دو دارای دارایی‌های دیجیتال قابل توجهی هستند.

گفته می شود که Güven Özer نزدیک به 22 میلیون لیره ترکیه (2.7 میلیون دلار) در دو مبادله ارزهای دیجیتال محلی از جمله BtcTurk و Paribu در اختیار دارد. گفته می شود که گوون علیرغم نداشتن نقش رسمی در این شرکت، به عنوان یک مدیر فعال در Thodex خدمت می کرد.

سراپ اوزر، خواهر مدیر عامل گمشده، بیش از 120 میلیون لیره (14.6 میلیون دلار) معامله ارزهای دیجیتال در حساب Binance خود بین سالهای 2018 و 2021 داشته است. او ادعا کرد که این حساب مربوط به او نیست. گفته می شود Serap بر فعالیت های مالی در Thodex نظارت داشته است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، مدیر عامل ناپدید شده Thodex با حدود 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال فرار کرده است، اما طبق آخرین گزارش ها، وزیر کشور Soylu گفت که مجموع سهام شرکت 108 میلیون دلار است.

این خبر در حالی منتشر می شود که دولت ترکیه مواضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال سخت می گیرد، از آنجایی که بانک مرکزی این کشور از روز جمعه رسماً پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.