تحقیقات نهاد قانونی از صرافی هندی به اتهام نقض قوانین فارکس

اداره اجرای احکام هند به اتهام نقض قانون مدیریت مبادلات خارجی در رابطه با تراکنش‌هایی به ارزش تقریبی 2.790.74 کرور روپیه ( ۳۷۲ میلیون دلار)، اخطاریه‌ای را برای صرافی ارزهای دیجیتال وزیرایکس (WazirX) صادر کرده است.

طبق روزنامه اقتصادی تایمز، صرافی بایننس، پس از زیر سوال بردن توانایی ادارۀ اجرای احکام (ED)، برای اجازه دادن به کاربران برای انجام پرداخت های مرزی بدون نظارت مستقیم بر دولت، مورد توجه قرار گرفت.

یکی از مسئولان اداره اجرای احکام هند عنوان کرد: این اخطاریه به دلیل نقض قوانین فارکس صادر شده است. پلتفرم وزیرایکس به کاربران خود اجازه داده است تا بدون مستندات مناسب، ازرهای دیجیتال را معامله کنند که این امر پول‌شویی را تسهیل کرده است.

در حالی که قابلیت‌های غیرمتمرکز وزیرایکس، به کاربران امکان انتقال ارزهای دیجیتال را به خارج از مرزهای بین المللی می‌دهد، این صزافی موظف است مراحل احراز هویت مشتری را انجام دهد.

همانطور که علاقه مندان به دنیای ارزهای دیجیتال در سراسر جهان می‌دانند، اتصال یک فرد به آدرس کیف پول گیرنده بدون فرآیندهای مناسب KYC تقریباً غیرممکن است. این مقام مسئول ED همچنین اظهار داشت که “صرافی ادعا کرده است که آنها KYC را انجام داده است، اما این برای اطمینان از سؤاستفاده از ارز دیجیتال کافی نیست.

مقامات هندی در حالی که موضع رسمی خود را در مورد این فناوری روشن نمی‌کنند، به بررسی دقیق نوآوری‌های رمزنگاری داخلی می‌پردازند. پیش از این، غول بانکداری سنتی هند  بانک ICICI ، همچنین به کاربران حواله خود هشدار داده بود که از پلتفرم انتقال ارزهای دیجیتال استفاده نکنند و یا هیچ ارز فیات دیگری را که ممکن است وابسته به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باشد، سرمایه‌گذاری نکنند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.