بیت کوین با عبور از حد بیشینه بازار Visa، به نقطه عطف قیمت واحد بالاتر از همیشه یعنی 25000 دلار دست یافت.

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 25 دسامبر از 25000 دلار فراتر رفت و در Bitstamp به بالاترین قیمت  یعنی 25020  دلار رسید و در یک نقطه عطف تاریخی از بیشینه بازار ویزا پیشی گرفت.

از نظر یاهو فاینانس ، ویزا ، غول خدمات مالی ، 460.06 میلیارد دلار ارزیابی شده است. در حالی که از تاریخ 26 دسامبر ، بیت کوین به راحتی بالای 462 میلیارد دلار معامله می کند.

13 شرکت برتر سرمایه دار بازار. منبع: Companiesmarketcap.com

اما آیا مقایسه ویزا و بیت کوین کار درستی نیست؟

بیت کوین در اصل یک پروتکل نرم افزاری نظیر به نظیر است در حالی که ویزا یک شرکت انتفاعی است. برخی ممکن است استدلال کنند که مقایسه مستقیم این دو مناسب نیست زیرا تفاوتهای اساسی دارند.

اما پیشی گرفتن بیت کوین از ارزیابی ویزا بیش از هر چیز نمادین است و سقف بازار فعلی بیت کوین آن را از نظر تئوری به سیزدهمین شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است.

در همین حال ، در طول سال 2020 ، علاقه بنیادی به بیت کوین افزایش یافته است. در نقطه ای که تقاضای سازمانی برای بیت کوین به طور چشمگیری افزایش می یابد ، پیشی گرفتن از بیشینه بازار Visa می تواند اعتماد در مورد بیت کوین را در بین موسسات بیشتر کند.

موسسات بیشتر و سرمایه گذاران معتبر از طریق Grayscale و بازار آتی CME Bitcoin در بیت کوین تجربه به دست آورده اند. دارایی های تحت مدیریت Grayscale نزدیک به 17 میلیارد دلار است ، در حالیکه “قرارداهای باز” برای بازار آتی  CME Bitcoin به طور مداوم بالای 1 میلیارد دلار باقی می ماند.

همچنین در پی پشتیبانی Square و PayPal از بیت کوین ، ویزا در ماه های اخیر اشتیاق بیشتری نسبت به رمزنگاری نشان داده است.

به عنوان مثال ، Wirex ، صادر کننده کارت نقدی (debit card) رمزنگاری شده ویزا ، به یک عضو اصلی ویزا در اروپا تبدیل شد. کوی شفیلد ، مدیر ارشد و رئیس ارز رمزنگاری شده در ویزا ، گفت:

“ارزهای دیجیتال توانایی گسترش مقدار پرداخت دیجیتال به تعداد بیشتری از مردم و مکانها را دارند. ما خوشحالیم که با Fintech های نوآور مانند Wirex کار می کنیم و مشتریان آنها را قادر می سازیم از ارزهای دیجیتال در بیش از 61 میلیون محیط بازرگانی در شبکه ویزا استفاده کنند.”

داده های زنجیره ای به اینکه بیت کوین به کدام سمت می رود اشاره می کند

در کوتاه مدت ، معامله گران و تحلیل گران زنجیره ای می گویند که مسیر Bitcoin همچنان خوش بینانه است.

تحلیلگران در Intotheblock   23069 و 23377 دلار را به عنوان سطوح پشتیبانی اصلی BTC در آینده نزدیک معرفی کردند. آنها نوشتند:

“بیت کوین توانسته است بیش از 23000 دلار را تامین کند. نشانگر IOMAP از این پیش فرض پشتیبانی می کند که سطح پشتیبانی قوی را در محدوده بین 23069 تا 23377.1 دلار نشان می دهد ، جایی که تقریباً 900 هزار آدرس قبلاً 796 هزار دلار BTC را بدست آورده بودند. “

سطوح پشتیبانی بیت کوین بر اساس داده های زنجیره ای. منبع: IntoTheBlock

تا زمانی که بیت کوین در مناطق پشتیبانی بحرانی بماند ، معامله گران پیش بینی می کنند که بازار ارزهای رمزنگاری شده افزایش قیمت گسترده تری را شاهد باشد.

مایکل ون دو پوپه ، تاجر تمام وقت در بورس سهام آمستردام ، انتظار دارد کل سرمایه بازار ارزهای رمزنگاری شده به زودی رکورد بالاترین رقم خود را در حدود 780 میلیارد دلار بشکند. او گفت:

“ارزش کل بازار # کریپتو بسیار صعودی به نظر می رسد زیرا در حال آزمایش محدوده قیمت واحد بالاتر از همیشه بوده است. سطوح قابل مشاهده آن 550 و 450 میلیارد دلار است. هر یک از این مناطق فرصتی برای خرید هستند. اگر اینها ادامه داشته باشد ، دور بعدی بازار را بالاتر از ATH قرار می دهد. “

برچسب‌ها
Visaبیت کوین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.