برترین سخت افزار استخراج رمزنگاری مورد انتظار در سال 2021

با شتاب گرفتن استخراج رمزنگاری ، در اینجا جدیدترین محصولی که در سال 2021 عرضه می شود و اینکه استخراج کنندگان بیت کوین برای خرید باید به دنبال چه چیزی باشند را معرفی می کنیم.

در آغاز این سال غیرمعمول و گاها دشوار ، دنیای ارز رمزنگاری شده، رونق استخراج رمزنگاری و اینکه آیا اکنون دیگر تمام شده است را به خاطر آورد. اما به زودی این ترس از بین رفت زیرا شرکت های بزرگ ثبت شده در Nasdaq علاقه واضح خود به استخراج بیت کوین برای درآمد اضافی را ابراز کردند.

بار ها گفته شده است که افزایش شدید استخراج در سال جاری مستقیماً با افزایش چشمگیر قیمت ارزهای رمزپایه ارتباط دارد. در طول تابستان ، بیت کوین را می شد کمی بیش از 10000 دلار خریداری کرد اما در حال حاضر ، قیمت آن بیش از دو برابر است. آلت کوین هم عقب نیست. اتر (ETH) در این ماه به مرز 650 دلار رسید و ((LTC لیت کوین اخیراً بالاتر از 117 دلار شده ، اگرچه حدود شش ماه پیش ، لیت کوین را فقط با 41 دلار می شد خریداری کرد.

از آنجا که تحلیلگران قیمت انتظار دارند روند صعودی بازار تا سال 2021 ادامه داشته باشد اما به روزترین سخت افزارهای پیشنهادی تقاضای زیادی دارند. بنابراین ، در اینجا جالب ترین محصولات موجود در بازار سخت افزار را معرفی می کنیم که ماینرها انتظار دارند در سال 2021 آن ها را ببینند.

روی زمین جامد! (اطمینان خاطر)

وقتی صحبت از استخراج بیت کوین می شود ، استخراج کنندگان ASIC گزینه اصلی برای سخت افزار هستند. ASIC  یا مدار مجتمع مخصوص برنامه ، دستگاهی آماده است که به راحتی قابل تنظیم و برنامه ریزی است. هنگام استخراج رمزهای مبتنی بر اتریوم و اتر ، همه چیز جالب تر می شود ، زیرا نیاز به کنار هم قرار دادن یک دکل حفاری متشکل از مادربرد ، کارت های GPU و چندین مولفه دیگر است.

بنابراین ، چه چیزی در این سال مورد استفاده قرار گرفت و ماینرهای جهان بیشترین سرمایه را برای چه چیزی خرج کردند؟ اخیراً ، بلاکچینRiot  15000 نسخه از سری Antminer 19 را خریداری کرده است که باید در سال 2021 تحویل داده شود. ناتانیل جاستین یو ، مدیر تیم بازاریابی بین المللی در Bitmain ، به Cointelegraph خاطر نشان کرد که مدلهای سری 19 Antminer که در ماه مه سال 2020 منتشر شد ، مورد استقبال زیادی توسط استخراج کنندگان بیت کوین قرار گرفت:

“ما تقاضای فزاینده ای را برای سخت افزارهای استخراج ، به ویژه برای مدلهای سری 19 Antminer  (Antminer S19 Pro, S19, and T19) شاهد بوده ایم. سری 19 امسال از آنجا که مجهز به تراشه سفارشی ساخته شده برای نسل جدید است ، به یک بازده ای “پیشرو در صنعت” در بازار رسیده است و راندمان انرژی آن تا 23 J/TH کاهش یافته است. محصولات Antminer ما تا ژوئیه سال 2021 خریداری شده اند. “

برای کسانی که تصمیم گرفتند خودشان دکل های استخراج را جمع کنند ، پرمخاطب ترین تجهیزات استخراج در سال جاری که به طور طبیعی با کارت های GPU آغاز می شود را لیست کرده ایم. دو رقیب دیرینه جدیدترین خطوط خود را در سال جاری ارائه داده اند: Nvidia با کارت های GPU برتر سری GeForce RTX 3000 در ماه سپتامبر و پس از آن AMD Radeon RX 6800.

ماینرها هنوز در مورد اینکه کدام یک از این کارت ها بهتر است اختلاف نظر دارند ، اما سوال اصلی این است که چه زمانی این کارت ها در دسترس همه قرار خواهد گرفت ، زیرا تقاضا به میزان قابل توجهی بیش از میزان عرضه است. در حالی که Nvidia GeForce RTX 2080 Ti و AMD Radeon RX580 هنوز کارت های برتر هستند ، علاقه به عرضه های جدید احتمالاً تا سال 2021 کاسته خواهد شد.

ASIC های جدید

سال آینده ، Bitmain همچنان با استفاده از ماینرهای سری 19 ASIC  لذت را همچنان برای کاربران به همراه خواهد آورد. به گفته سازنده ، راه حل های جدیدی که به افزایش کارایی استخراج کمک می کند ، اجرا خواهد شد.

یک سازنده چینی دیگر ، Canaan Creative ، مدل جدیدی از ماینرها یعنی AvalonMiner1246 را در ماه سپتامبر معرفی کرد که ادعا می کند 30٪ بازده بهتری نسبت به مدل قبلی دارد. طبق گفته سازنده ، AvalonMiner1246 می تواند به 90 ترا هش در ثانیه برسد ، در حالی که سری A11 به طور متوسط 60الی68 ترا هش در ثانیه پردازش می کند.

این ماینر از ژانویه در دسترس خواهد بود. اگرچه این مدل از نظر عملکرد نسبت به Antminer 19 ضعیف تر است ، اما هزینه آن کمی ارزان تر و در حدود 3000 دلار است. که ارزش یک نگاه دوم را برای کسانی که مایل به استخراج Bitcoin هستند ، دارد.

کارت های GPU جدید

در حالی که انویدیا در زمینه عرضه مدل پرچمدار GeForce RTX 3060 Ti خود با مشکل روبرو بود ، AMD با ارائه سری 6000 خود به تازگی در حال کار بر روی نسخه بعدی است. این شرکت از عرضه سری بعدی با معماری جدید یعنی RDNA 3 در اواخر سال 2021 خبر داد. طبق گفته سازنده ، GPU باید 50٪ از لحاظ عملکرد نسبت به مدل قبلی پیشی بگیرد و برای اجرا به انرژی و خنک کننده کمتری نیاز دارد.

اما انویدیا هنوز نباید کنار گذاشته شود. علی رغم برخی تأخیرها در راه اندازی کارت های GeForce RTX 3000 ، این شرکت ممکن است در حال آماده سازی برای ارائه محصولات جدید در طول گردهمایی برنامه ریزی شده برای 12 ژانویه 2021 باشد. احتمالاً ، سازنده از تغییرات Ti و Super رونمایی خواهد کرد ، که باید برای ماینرها خوشایند باشد. در هر صورت ، این خط با کارتهایی از دسته های مختلف قیمتی گسترش می یابد و این به کاربران امکان می دهد هنگام کنار هم قرار دادن دکل های استخراج ، گزینه های بیشتری داشته باشند.

مادربرد جدید

اگر برای شما پردازنده های گرافیکی (GPU) روش ترجیحی برای استخراج هستند ، یک مادربرد خوب نیز کاملاً ضروری است. ویژگی اصلی در این مورد تعداد اسلات های کارت های GPU است که می تواند در آنها نصب شود.

با توجه به آنچه در بازار مادربردهای استخراج یا ماینینگ در حال حاضر در دسترس است ، مانند MSI H310-F PRO که دارای 13 اسلات کارت GPU یا Asus B250 Mining Expert با 19 اسلات ، استخراج کنندگان نباید انتظار داشته باشند که در سال 2021 هدیه ویژه ای از تولید کنندگان دریافت کنند.

با این حال کالاهای جدیدی در راه است. Biostar ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان سخت افزار ، اخیراً مادربرد جدید +TB360-BTC D را برای استخراج ارزهای رمزپایه معرفی کرده است. مادربرد دارای هشت اسلات PCIe x16 است که برای یک دکل (ریگ) استاندارد کافی است. با این حال ، قیمت و تاریخ شروع فروش اش هنوز مشخص نیست.

سخت افزاری که نباید از آن غافل شد

برای استخراج کارآمد ، انتخاب هر یک از اجزا مهم است. جدا از کارت GPU و مادربرد مناسب ، اینترنت و برق بدون وقفه نیز یک امر ضروری هستند. علاوه بر این ، تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه بسیار پر سر و صدا هستند و می توانند خیلی داغ شوند ، بنابراین ماینرها باید نکات ایمنی را رعایت کنند. هنگام استخراج در منزل ، راه اندازی دکل (ریگ) در یک اتاق با تهویه مطبوع بهترین گزینه برای زمانی که هوا گرم است و بالکن در صورت خنک بودن هوا می باشند.

علاوه بر این ، ارزش آن را دارد که یک منبع تغذیه قدرتمند با قدرت کافی و از همه مهمتر دارای محافظ در برابر موج های برق و سایر مشکلات الکتریکی انتخاب کنید. یکی از این گزینه ها که در آغاز سال 2021 ارائه می شود ، EVGA SuperNOVA 1000 است که تقریباً 200 دلار قیمت دارد.

انتخاب یک قاب آخرین کار نیست ، زیرا بر سطح نویز تولید شده توسط دکل (ریگ) تأثیر می گذارد. Guntis Vitolins از شرکت Mineshop ، که هم ریگ های آماده و هم تجهیزات را به طور جداگانه ارائه می دهد ، به Cointelegraph خاطر نشان کرد که سلیقه ماینرها درمورد قاب ها امسال تغییر کرده است:

“صنعت استخراج GPU از سال 2017 تغییر کرده است ، اکثر ماینرها رایزر های نوع سرور با کیس های GPU کمتر را نسبت به فریم های هوای آزاد با رایزر، ترجیح می دهند، چرا که خنک شدن در کیس بسته بهتر است و همچنین نصب آن هم بسیار سریعتر است. فقط نکته منفی این کیس ها این است که ممکن است در  50–60dbکمی پر سر و صدا باشند.”

برای کسانی که نمی خواهند موضوع پیچیده طراحی دکل استخراج ، انتخاب کارت GPU و غیره را درک کنند ، شرکت هایی وجود دارند که راه حل های کلیدی ارائه می دهند. امسال ، کارشناسان در مورد رشد فروش این دکل (ریگ)های آماده که “استخراج 2.0” نام دارند صحبت های زیادی کرده اند.

Vitolins همچنین اظهار داشت که “از مارس 2020 فروش به طرز چشمگیری افزایش یافته است” و افزود که ماینرهای GPU ساخته شده با کارت های گرافیک AMD (بهترین کارت ها برای استخراج Ether) مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

آیا سال 2021 برای استخراج سال خوبی است؟

با نگاهی به رشد قیمت ارزهای رمزنگاری شده و هیجان موجود برای تجهیزات مربوط به استخراج ، این امیدواری حاصل می شود که سال 2021 بهتر از سال قبل برای این صنعت آغاز خواهد شد. با این حال ، پیش بینی اینکه آیا استخراج رمزنگاری به دلیل عدم اطمینان اقتصادی در میان همه گیری ویروس COVID-19 ، رایج خواهد ماند ، غیرممکن است.

اما ، به راحتی می توان گفت که ماینرها در سال 2020 پس از نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین و فصل بارش نه چندان مناسب در چین ، باتجربه تر و آزموده تر شده اند. امروزه ماینرها دیگر نوزادی نیستند که برای اولین بار دنیای اطراف خود را می بینند ، بلکه آماده شوک های بازار هستند و می توانند خود را با هر شرایطی سازگار کنند. علاوه بر این ، از آنجا که شرکت های بزرگ دولتی شروع به استخراج رمزنگاری شده می کنند ، 2021 باید روند پذیرش و چارچوب گذاری را بیشتر تقویت کند.

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.