بانک جی‌پی مورگان: اتریوم به دلیل مشکلات مقیاس پذیری، تسلط خود را بر بازار از دست خواهد داد

بانک جی‌پی مورگان (JPMorgan) اعلام کرد که دومین ارز دیجیتال برتر در بازار، ممکن است به دلیل مشکلات مقیاس پذیری در شبکه، تسلط خود را در زمینه دیفای از دست بدهد.

این یادداشت توسط نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) مدیر گلوبال مارکت استراتژی (global markets strategy) در جی‌پی مورگان نوشته شده است. درحال حاضر اتریوم روی لایه دو متمرکز است و از افزایش بلاکچین‌های جانبی و جمع‌آوری‌ راه حل‌ها برای کاهش کارمزدهای شبکه در لایه اول آن پشتیبانی می‌کند. با این استراتژی اتریوم، درصد سلطهٔ این ارز دیجیتال بر دیفای که در سال گذشته ۱۰۰ درصد تخمین زده شده بود، در حال حاضر به ۷۰ درصد کاهش یافته است. همچنین پانیگیرتزوگلو توضیح می‌دهد که مسئله اساسی‌تر اتریوم این است که این ارز دیجیتال به جای حل مشکلات مقیاس پذیری، بخشی از تسلط خود را در سایر بلاکچین‌ها در دیفای از دست داده است و ارزهایی مانند سولانا، اولنچ، بایننس کوین و ترا که به عنوان “قاتلین اتریوم” معروف هستند، در حال جمع آوری سهام بازار و سبقت از اتریوم می‌باشند. همچنین این موضوع باعث شده است قیمت ارزهای دیجیتال نام برده شده، افزایش یابد و از عملکرد اتریوم پیشی بگیرند.

پس از ریزش‌های پی‌درپی بازار دیجیتال، هم اکنون قیمت هر واحد اتریوم ۳۲۳۴ دلار می‌باشد و حجم معاملاتی آن نیز در طول بیست و چهار ۱۷ میلیارد دلار است.

منبع: bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.