بانک بزرگ تایلندی در حال آزمایش امور مالی غیرمتمرکز است

Kasikornbank یا KBank، یکی از بزرگترین بانک های تایلند، به عنوان بخشی از برنامه توسعه مشاغل خود آزمایش خدمات DeFi را آغاز کرده است.

براساس گزارشی از بانکوک پست، اکتشاف مالی غیرمتمرکز بانک توسط شرکت تابعه فناوری KBank، یعنی گروه فناوری تجارت Kasikorn یا KBTG، در این زمینه سردم دار می شود.

روآنگروج پونپول، رئیس KBTG، در مورد برنامه های DeFi بانک Kasikorn گفت:

DeFi امسال یک اکتشاف کلیدی برای گروه KBank است […] این پروژه از طریق KBTG تحت مرحله دوم برنامه تحول دیجیتال شرکت در حال اکتشاف است.”

به گفته پونپول، DeFi می تواند کلید بهبود مشارکت مالی برای افراد مختلف در تایلند از طریق دسترسی به خدمات مالی نوآورانه باشد و افزود: ” DeFi همچنین می تواند ارزش اقتصادی برای تایلند ایجاد کند.”

با توجه به تعامل با دارایی های دنیای واقعی، DeFi با موانع نظارتی روبرو می شود. در واقع، شرکت کنندگان این صنعت، مانند رون کریستنسن ازMakerDAO ، قبلاً خواستار تعامل بین سهامداران DeFi و نهادهای نظارتی در صورت ادامه ورود امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به عرصه اصلی شده اند.

KBank با پذیرش DeFi در کارت ها، به دنبال گسترش حضور خود در جنوب شرقی آسیا، به ویژه در کشورهایی مانند ویتنام است که حدود دو سوم جمعیت آنها بدون حساب بانکی باقی مانده است.

فعالیت های مربوط به  DeFiبانک Kasikorn، در آستانه تسلط این بانک در عرصه بانکداری دیجیتال این کشور است. طبق گزارشات دارایی، این بانک دومین وام دهنده بزرگ تایلندی است که 40٪ از معاملات بانکداری دیجیتال کشور را به خود اختصاص داده است و به عنوان بزرگترین پلت فرم بانکداری تلفن همراه در تایلند با بیش از 16 میلیون کاربر در اپلیکیشن خود شناخته می شود.

KBank جدا از برنامه آزمایش DeFi، سابقه استفاده از رمزنگاری و بلاکچین در تایلند را نیز دارد. در سپتامبر 2018، این بانک برای معاملات پرداخت بین مرزی به راه حل B2B مبتنی بر بلاک چین Visa پیوست.

همچنین KBank، از طریق شرکت تابعه خود به نام KBTG، با همکاری بورس سهام تایلند یک پلت فرم تجارت دیجیتال را اداره می کند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.