بانک انگلستان CBDCها را انقلابی برای آینده پول می‌داند

در مراسمی که روز چهارشنبه به صورت زنده پخش شد اندرو بیلی (Andrew Bailey) ،رئیس بانک مرکزی انگلستان، و جان کانلیف (Jon Cunliffe)، معاون رئیس بخش ثبات مالی، به سؤالات قانونگذاران کمیته امور اقتصادی پاسخ دادند.

آن‌ها در پاسخ به سوالی که درباره رشد نوآوری پیرامون ارزهای دیجیتال پرسیده شد اعلام کردند که شاهد استفاده از پول قابل برنامه‌ریزی در دنیای ارز دیجیتال هستند و انتظار دارند شاهد انقلابی مشابه در پولی باشند که توسط فناوری هدایت می‌شود. همچنین بانک انگلستان احتمال می‌دهد که اساساً ۲۰ درصد از سپرده‌های معاملات خرد و شرکتی مستقر در سیستم بانکی می‌تواند از سیستم بانکی خارج‌شده و به پول دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تبدیل شود. باید افزود که بانک مرکزی انگلستان مدت‌هاست در حال بررسی وآزمایش ساخت و توزیع پوند دیجیتال انگلستان است.

در حمایت از این ابتکار، کانلیف ​​به کاهش سریع استفاده از پول نقد در بریتانیا در سال‌های اخیر اشاره می‌کند که با ظهور همه‌گیری کووید 19 که از تماس فیزیکی در تراکنش‌ها جلوگیری کرد، بسیار تسریع شد. تخمین زده می شود که 30 درصد از معاملات در کشور اکنون از طریق تجارت‌های الکترونیک انجام می‌شود.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420