بانک اندونزی قصد دارد روپیه دیجیتال را به عنوان ابزار پرداخت بپذیرد

اندونزی پس از آنکه پرداخت از طریق ارز دیجیتال را در سال 2017، ممنوع کرد، اکنون می‌خواهد اجازه پرداخت با روپیه دیجیتال را بدهد.

پری وارجیو گفت که بانک مرکزی اندونزی قصد دارد، روپیه دیجیتال را به عنوان ابزار پرداخت قانونی در اندونزی معرفی کند.

این مقام مسئول گفت: روپیه تاکنون تنها ارز پذیرفته شده قانونی برای پرداخت در کشور است و BI [1]اکنون در حال مطالعۀ مزایای بالقوه روپیه دیجیتال از جمله تأثیر آن بر سیاست‌های پولی و سیستم‌های پرداخت و همچنین ارزیابی آمادگی زیرساخت‌های مالی است. وی خاطرنشان کرد: این بانک همچنین در حال ارزیابی گزینه‌های بالقوه فناوری برای ساخت ارز دیجیتال بانک مرکزی است و زمان مشخصی برای توسعه روپیه دیجیتال مشخص نکرد.

پرداخت دیجیتال یکی از اولویت‌های اصلی سیاست این کشور است که اندونزی در طی همه گیر COVID-19 رشد شدیدی در معاملات آنلاین داشته است.

اندونزی به دلیل رویکرد مختلط خود درمورد ارزهای دیجیتال شهرت دارد زیرا این کشور با وجود قانونی بودن معاملات از طریق ارز دیجیتال، پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را در سال 2017 ممنوع کرد.

[1] هوش تجاری یا هوش کسب‌و‌کار (Business Intelligence) که اختصارا آن را BI نیز می‌نامند، در حقیقت به مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات گفته می‌شود که به کمک ابزارهایی خاص می‌تواند ارزش قابل توجهی را برای سازمان ایجاد کند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.