بازگشت ناگهانی بیت‌کوین تا حدود 40 هزار دلار: سه دلیل اصلی

بیت‌کوین بزرگترین ارز دیجیتال بازار، توانست یک بازگشت عظیم را تجربه کند و تا 39850 دلار افزایش یابد که بالاترین سطح از 16 ژوئن تا به الان محسوب می‌شود.

پس از سه ماه متوالی که پرچمدار ارزهای دیجیتال نموداری نزولی و قرمز رنگ را به خود دیده بود، بالاخره جان تازه‌ای گرفته و اگر این دستاورد اخیر خود را حفظ کند سرانجام می‌تواند این روند نزولی را بشکند.

در اینجا به سه دلیل احتمالی این صعود ناگهانی می‌پردازیم.

یک شورت اسکوییز بی‌نقص

الکس کروگر، تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال در توییتر خود اظهار داشت که بیت‌کوین یک “شورت اسکوییز خیلی عالی” را تجربه کرده است.

شورت اسکوییز یا فشار مواضع استقراضی وقتی رخ می‌دهد که قیمت دارایی خاصی به دلیل بستن تعداد زیادی شرط بر روی کاهش قیمت آن، به سرعت افزایش یابد. افرادی که معامله شورت می‌بندند (بر روی کاهش قیمت شرط می‌بندند)، معادل این است که آن ارز دیجیتال را می‌خرند و همین خرید باعث بالا رفتن قیمت به دلیل افزایش فشار خرید می‌شود.

طبق داده های ارائه شده توسط Bybt، طی 24 ساعت گذشته در بازار ارزهای دیجیتال نزدیک به 929 میلیون دلار پوزیشن شورت لیکویید شده است.

شرکت آمازون

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل صعودی در پشت افزایش قیمت اخیر، شایعهٔ مربوط به شرکت آمازون باشد.

در تاریخ 25 جولای، روزنامه تجاری انگلیسی City A.M در مورد آمادگی این غول تجارت الکترونیکی برای شروع پذیرش بیت‌کوین در اواخر سال جاری با استناد به یک منبع ناشناس خبر داد.

همچنین هفته گذشته، سومین شرکت دولتی بزرگ آمریکا یعنی آمازون به دنبال یک متخصص ارزهای دیجیتال و بلاکچین بود که منجر به حدس و گمان‌های زیادی در این خصوص شد.

تسلا ذخایر بیت‌کوین خود را نمی‌فروشد

هفتهٔ گذشته همانطور که در ایرانیتال گزارش دادیم، در پی کنفرانس “The B Word”، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت سازندهٔ خوروهای الکترونیکی تسلا ضمن تأیید مجدد حمایت خود از بزرگترین ارز دیجیتال بازار عنوان کرد که این شرکت قصد ندارد دارایی‌های بیت‌کوین خود را بفروشد.

علاوه بر این، ماسك اعلام كرد كه تسلا به احتمال زیاد مجدداً پذیرش بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت‌ها از سر خواهد گرفت.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.