بازارهای انرژی تجدیدپذیر مبتنی بر بلاکچین در سال 2021 توجه ها را به خود جلب می کنند

نگرانی در مورد تولید انرژی، مصرف منابع و تأثیر آن بر محیط زیست یکی از موضوعات اصلی بحث در سطح جهانی است. هزینه های فشرده انرژی استخراج بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه با سیستم اثبات کار نیز اغلب به عنوان یک نقطه ضعف جدی برای دارایی های در حال ظهور عنوان می شود.

در حالی که نگرانی های زیست محیطی و مبحث هزینه های پرداخت پاداش در حال افزایش است، یک گروه از پروژه های ارز رمزنگاری شده وجود دارد که هدف آن آوردن فناوری بلاکچین به شبکه های انرژی جهانی به عنوان راهی برای تشویق تولید انرژی های تجدید پذیر از طریق یک بازار انعطاف پذیر است که خریداران و فروشندگان انرژی را به هم متصل می کند.

 

نمودار 1 روزه EWT / USDT در مقابل POWR / USD در مقابل WPR / USD. منبع: TradingView

سه پروژه متمرکز بر انرژی که از ابتدای سال 2021 شاهد سود سه رقمی بوده اند عبارتند از: Energy Web Token (EWT) ، Power Ledger (POWR) و WePower (WPR).

EWT/USDT

Energy Web Token (EWT) توکن عملیاتی Energy Web Chain است که یک بلاکچین سازمانی با منبع باز است که برای پشتیبانی و توسعه بیشتر برنامه ها برای بخش انرژی طراحی شده است.

بر اساس نوشته وب سایت این پروژه، “انرژی وب با استفاده از پتانسیل فن آوری های دیجیتال منبع باز و غیرمتمرکز، یک سیستم برق کم کربن و مشتری محور را تسریع می کند.”

این پروژه در ژوئن سال 2019 آغاز به کار کرد و از آن زمان به شبکه گسترده ای از شرکا با برخی از شرکت های معتبر جهانی از جمله فولکس واگن، زیمنس و هیتاچی تبدیل شده است. هنگامی که کاملاً توسعه یافته و یکپارچه شد ، ماشین مجازی آن می تواند به اتصال مناطق مختلف بخش انرژی از جمله اپراتورهای شبکه، توسعه دهندگان نرم افزار و فروشندگان کمک کند.

یکی از بزرگترین محرک های قیمت برای EWT در سال 2021 مربوط به زمانی است که در اوایل ماه مارس و هنگامی که این توکن در صرافی ارز رمزنگاری Kraken مستقر در ایالات متحده لیست شد و وارد بازار شد.

 

نمودار 4 ساعته EWT / USDT. منبع: TradingView

اعلامیه بعدی مشارکت با فولکس واگن در 4 مارس و انتشار اپلیکیشن انطباق باتری با محیط زیست به نام EasyBat در 16 مارس بیشتر به افزایش قیمت این توکن در تاریخ 18 مارس برای دستیابی به بالاترین رقم همیشگی خود یعنی 19.85 دلار کمک کرد.

POWR/USD

پلتفرم Power Ledger در ماه مه 2016 با هدف ایجاد یک سیستم عملیاتی برای بازارهای انرژی جدید تاسیس شد که توانایی تجارت انرژی های تجدید پذیر و کالاهای زیست محیطی را در مقیاس محلی و جهانی دارد.

هدف این پروژه که در استرالیا مستقر شده استفاده از فناوری بلاکچین برای ایجاد سیستمی است که در آن هر منبع الکتریکی یا دستگاه قدرت دارای یک هویت دیجیتالی است که به یک بازار آنی متصل است و معاملات بین آنها را تسهیل می کند.

POWR در شبکه Ethereum (ETH) به عنوان یک پلت فرم تبادل انرژی نظیر به نظیر کار می کند و به گفته وب سایت پروژه، از یک سیستم دو توکنی متشکل از POWR و Sparkz برای “اطمینان از سازگاری در بین پلت فرم Power Ledger” استفاده می کند.

Sparkz استیبل توکنی است که هنگام خرید و فروش واحدهای برق (کیلووات ساعت) در سیستم عامل Power Ledger’s استفاده می شود.

فعالیت تجاری POWR همزمان با آغاز گفتگوها و مباحث در مورد انرژی تجدید پذیر در رسانه ها در اواخر ژانویه آغاز شد.

نمودار 4 ساعته POWR / USD منبع: TradingView

اعلامیه سوم مارس در مورد مشارکت Power Ledger با بزرگترین شرکت برق یکپارچه هند یعنی Tata Power-DDL منجر به آغاز یک افزایش قیمت شد که باعث رسیدن قیمت POWR تا 0.504 دلار گردید که بالاترین سطح قیمت آن از سال 2018 می باشد.

WPR/USD

WePower یک پلت فرم تجارت انرژی سبز مبتنی بر بلاک چین است که “تامین کنندگان انرژی ، خریداران شرکت ها و تولیدکنندگان انرژی را برای انجام معاملات آسان و مستقیم انرژی سبز” به هم متصل می کند.

طبق نوشته وب سایت این پروژه، پلت فرم WePower “آسان ترین راه برای شرکت ها با هر اندازه ای به منظور خرید محصولات سبز به طور مستقیم از تولید کنندگان محلی است”، و هدف این پلتفرم “ایجاد امکان خریداری انرژی سبز توسط شرکت به آسانی خرید آنلاین” است.

WPR یک توکن ERC-20 است که به عنوان روش پرداخت در شبکه WePower عمل می کند. برای استاندارد سازی و افزایش نقدینگی موجود در سیستم سرمایه گذاری انرژی موجود استفاده می شود و همچنین باید به کاهش قیمت برای شرکت کنندگان در شبکه کمک کند.

زمانی که این پروژه “اولین پلت فرم Elemental با ویژگی های کامل خود را به Mojo Power تحویل داد فعالیت تجاری و توکن آن در ابتدای فوریه شروع به کار کردند.

 

نمودار 4 ساعته  WPR / USD. منبع: TradingView

به دنبال راه اندازی بازار خرده فروشی Elemental در تاریخ 1 فوریه، قیمت WPR از سطح پایین 0.011 دلاری به یک سطح بالایcointelegraph 0.05 دلاری در 24 مارس رسید زیرا مذاکرات مربوط به انرژی های تجدیدپذیر و پایداری در اروپا و استرالیا انجام شده بود.

افزایش توجه جهانی به موضوعات مرتبط با تولید انرژی و آب و هوا حاکی از آن است که این قسمت خاص از بخش رمزنگاری برای دستاوردهای بیشتر آماده است.

پروژه هایی که از فناوری بلاکچین برای بهینه سازی بازارهای جهانی انرژی استفاده می کنند از موقعیت خوبی برخوردار هستند تا با ورود جریان اصلی فناوری دفتر کل توزیع شده ، سهم بازار خود را افزایش دهند.

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.