ایلان ماسک رئیس شرکت اسپیس ایکس: پروژه استار‌لینک برای ایجاد اینترنت ماهواره‌ای ماه سپتامبر آغاز به کار می‌کند

به گفته گویین شاتول، مدیر اجرایی شرکت اسپیس ایکس، روز سه شنبه گفت که این شرکت تا ماه سپتامبر (شهریور) قادر خواهد بود اینترنت ماهواره ای استارلینک (Starlink) را به سراسر جهان بفرستد.

شاتول در یک کنفرانس ویدئویی با گروه مک کواری، که توسط رویترز پوشش داده شد، گفت: “ما با موفقیت حدود 1800 ماهواره را ساخته‌ایم و هنگامی که همه آن ماهواره‌ها به مدار عملیاتی خود برسند، پوشش جهانی مداوم خواهیم داشت، که به نظر می‌رسد در حدود بازه زمانی ماه سپتامبر باشد.”

هدف نهایی اسپیس‌ ایکس پرتاب حدود 42000 ماهواره استارلینک به مدار نزدیک زمین تا اواسط سال 2027 است.

به گفته وی اسپیس ایکس قبل از فعالیت در یک کشور خاص به تأیید رگولاتوری نیاز دارد.

شاتول گفت استارلینک مراحل اولیه عملیات خود را در 11 کشور از جمله ایالات متحده، استرالیا، نیوزیلند و مناطقی از اروپا فعال می کند.

پوشش جهانی خدمات استارلینک می‌تواند به جوامع بیشتر روستایی و کم برخوردار اجازه دهد تا بتوانند به باند پهن سریع دسترسی داشته باشند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس در ماه مه گفت بیش از 500000 نفر برای خدمات استارلینک از الان رزرو کرده‌اند. استارلینک در حال حاضر برای اشتراک ماهانه قیمت 99 دلار و برای بسته کامل خدمات 499 دلار را تأیین کرده است.

هنگامی که این سرویس در سراسر جهان راه اندازی شود، کاربران می توانند از سرعت اینترنت تا 209.17 مگابایت بر ثانیه برخوردار شوند.

 

منبع  businessinsider.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.