اپل برای بهبود عرضه آیفون ۱۳، تولید آیپدها را کاهش می‌دهد

گفته‌می‌شود اپل با توجه به کمبود جهانی قطعات نیمه‌هادی و سایر اجزا، تولید آیپد پرو را به‌نفع عرضه به‌موقع خانواده آیفون ۱۳ کاهش داده است.

مدتی است که گفته می‌شود زنجیره تأمین شرکت‌های فناوری به‌دلیل کمبود برخی قطعات با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بلطبع اپل نیز از این قائده مستثنی نیست. زنجیره تأمین خانواده آیفون ۱۳ با وجود گستردگی کم‌نظیر، به‌واسطه‌ی برخی مسائل همچون اعمال محدودیت دولت چین بر مصرف برق کارخانه‌های تولیدی، کمبود جهانی قطعات نیمه‌هادی و همه‌گیری کووید-۱۹ و نوع جهش‌یافته آن، با مشکلاتی در تولید مواجه و همین امر سبب شده است که سفارش خرید آنلاین مدل‌های آیفون جدید با تأخیر گاهی چندهفته‌ای به‌‌دست مشتریان برسد که قطعاً موضوع خوشایندی برای اپل نیست. این امر باعث شده است که محصولاتی مانند آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ عرضه بسیار کمی در سراسر جهان داشته باشند و اکنون گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اپل در حال کاهش تولید آیپد برای تخصیص مجدد قطعات به آیفون است.

تحلیلگران بر این باورند که کمبود جهانی تراشه تا سال آینده ادامه خواهد داشت؛ بنابراین احتمالا تخمین‌های طولانی حمل‌ونقل محصولات اپل و سایر شرکت‌ها موضوعی معمول تبدیل خواهد شد.

 

منبع  9to5mac.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.