اولین عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی جامایکا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ می‌باشد

بانک مرکزی جامایکا اولین ارز دیجیتال (CBDC) خود را با موفقیت تکمیل کرد و قصد دارد تا پایان فصل اول امسال عرضه آن را آغاز کند.

به گزارش سرویس اطلاعاتی جامایکا، پس از انجام آزمایش اولیه ارز دیجیتال بانک مرکزی، در مارس 2021، این بانک یک آزمایش هشت ماهه را در جمعه گذشته به پایان رساند. به عنوان بخشی از این آزمایش، بانک مرکزی جامایکا  ۲۳۰ میلیون دلار جامائیکا معادل ۱.۵ میلیون دلار آمریکا برای صدور به موسسات سپرده‌گذاری دیگر و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت مجاز در نهم ماه آگوست ۲۰۲۱ عرضه کرد. بر اساس این گزارش، نشنال کامرشیال بنک (National Commercial Bank)، اولین ارائه دهنده کیف پول در نسخه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی جامایکا بود و ۵۷ میزبان این بانک شامل چهار تریدر و 53 مشتری این نسخه آزمایشی را امتحان کردند. اکنون بانک جامایکا قصد دارد در سه ماهه اول  سال ۲۰۲۲ عرضه سراسری ارز دیجیتال ملی خود را ادامه دهد و انتظار دارد دو ارائه دهنده کیف پول جدید اضافه کند.

همچنین در این گزارش آمده است که بانک مرکزی جامایکا قصد دارد از طریق تراکنش‌های مابین مشتریان شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ کیف پول مختلف، قابلیت کارکردپذیری مشترک این CBDC را بررسی کند.

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.