انجمن Diem با حمایت فیس بوک در سال 2021 نسخه آزمايشي استيبل كوين را راه اندازی می کند

به گفته یک منبع ناشناس، پروژه ارز ديجيتال Diem با پشتیبانی فیس بوک می تواند اولین استيبل کوین خود را در سال 2021 به عنوان یک نسخه آزمايشي در مقیاسی کوچک راه اندازی کند.

این منبع با استناد به گزارش CNBC  كه در تاریخ 20 آوریل منتشر شد، ادعا کرد که سازمان غیر انتفاعی مستقر در سوئیس يعني The Diem Association در تلاش است تا اواخر امسال نسخه آزمايشي خود را برای یک استيبل كوين ایالات متحده با پشتوانه دلار را راه اندازي کند.

در نوامبر 2020، اين انجمن پیش تر برنامه های خود را برای راه اندازی محدود يك استيبل كوين با پشتوانه دلار آمریکا تا ژانويه اعلام کرده بود، اما با گذشت ماه ها اين ارز هنوز توليد نشده است.

استیبل کوین دییم نسخه‌ای کوچک شده از پروژه اولیه فیسبوک برای یک ارز دیجیتال جهانی روی پلتفرم خودش با نام لیبرا (Libra) است که قرار بود سبدی از چندین ارز فیات باشد. جدا از خلاص شدن از اسمLibra  (ارز ديجيتال سابق فيسبوك)، مفسران به تغییرات اساسی در پروژه در حال پیشرفت Diem در پاسخ به فشارهاي بسيار زياد قانون گذاران جهانی و دولت های ملی[1] اشاره کرده اند.

ران گلدی، مدیرعامل First Digital Assets Group، به CNBC گفت که فناوری اصلي Diem “طی یک و نیم سال گذشته به طور چشمگیری از یک بلاکچین ساده و بومي به یک بلاکچین بسیار پیچیده تبدیل شده است که می بینید تلاش می کند به برخی از سوالاتي كه قانون گذاران داشته اند، پاسخ دهد.” First Digital Assets Group در حال ايجاد زیرساخت هایی برای بازرگانان است تا استفاده از Diem را به عنوان يك وسیله پرداخت تسهیل کند.

در همین حال، Diem همچنان منتظر تصویب قانونی و اعطای مجوز پرداخت از سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس است. مفسران در صحبت با CNBC خوش بین بودند، و مدیر عامل Chainalysis مایکل گرونگر مي گويد:

“من فکر می کنم امسال [Diem] مورد قبول ]نهادهای نظارتی[ قرار خواهد گرفت. اگر این طور نشود، یک فرصت از دست رفته محسوب خواهد شد.”

 

 

[1]  نوع خاصی از دولت ویژهٔ جهان مدرن است که در آن یک دستگاه سیاسی در قلمروی ارضی معینی دارای حق حاکمیت است و می‌تواند این حق را با قدرت نظامی پشتیبانی کند

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.