انتقاد تند آقای سلیمی (عضو هیأت رئیسه مجلس)، از گزارش وزیر نیرو درباره دلایل خاموشی‌ها

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ایران تنها ۶۰۰ مگاوات برق برای تولید ارزهای دیجیتال مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه و قطعی برق را به گردن همه چیز غیر از مدیریت خود می‌اندازید.

به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی علل خاموشی‌های اخیر در کشور در تذکری با استناد به مواد ۴۴ و ۴۸ برنامه ششم گفت: این سبک ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو به مجلس بسیار شگفت‌آور بود.

وی ادامه داد:

“ماده ۴۴ قانون برنامه دربارۀ ایجاد نیروگاه‌هایی با بازدهی ۵۵ تا ۶۰ درصد است، همچنین ماده ۴۸ قانون برنامه به تولید برق هسته‌ای تا ۲۰ هزار مگاوات و سرمایه‌گذاری مؤسسات امور غیردولتی، تعاونی و خصوصی برای تولید برق اشاره دارد، وزیر توضیح دهد که در این باره چه اقداماتی صورت گرفته است.”

آقای سلیمی خاطرنشان کرد:

“این چه سبک مدیریتی در دولت است که برق با مشکل مواجه می‌شود می‌گویند باران نیامده، هوا آلوده شود می‌گویند باد نیامده، مردم گوشت برای خوردن ندارند می‌گویند آبزی بخورند. الان هم وزیر نیرو چنین رویکردی را در پاسخ به مجلس پیش گرفته است؛ این به سخره گرفتن مجلس نیست؟”

وی با اشاره به میزان مصرف برق استخراج ارزهای دیجیتال گفت:

” کل مصرف برق استخراج ارزهای دیجیتال در دنیا ۳۰ هزار مگاوات است که سهم ایران بین ۴ تا ۵ درصد یعنی ۱۵۰۰ مگاوات است که این را هم م‌ توان مدیریت کرد البته که رییس جمهوری گفته فعلا استخراج ارز دیجیتال متوقف شود.”

این عضو هیأت رئیسه در ادامه گفت:

” از طرف دیگر تولید برق هسته‌ای ۸ برابر ارزان‌تر است که در این مورد هیچ اقدامی انجام ندادید؛ وزیر نیرو درباره معاهدۀ پاریس توضیح دهد که چقدر در عدم توسعه نیروگاه با سوخت هسته‌ای موثر بوده است.”

وی در پایان اظهار کرد:

“تولید برق هسته‌ای را هم با برجام متوقف کردید، اقدامات آقایان باعث این مصیبت برای کشور شده است؛ ایران تنها ۶۰۰ مگاوات برق برای استخراج ارزهای دیجیتال مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه و قطعی برق را به گردن همه چیز غیر از مدیریت خود می‌اندازید. این بدان معناست که همه چیز آب، خاک، خورشید و فلک مقصرند غیر از مدیریت آقایان. پس درباره نحوه مدیریت تان توضیح دهید.”

 

منبع: isna

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.