السالوادور می‌تواند با انرژی آتش‌فشانی سالانه ۲۰۰۰۰ بیت کوین استخراج کند

السالوادور که اخیراً بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفته، می‌خواهد با استفاده از انرژی حرارتی آتش‌فشان‌های فعال در این کشور برق مصرفی واحدهای استخراج بیت کوین را تأمین کند.

به گفته کارشناسان حوزهٔ استخراج، طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور السالوادور برای استفاده از آتش‌فشان‌ها علاوه بر تأمین انرژی موردنیاز برای استخراج‌ بیت‌کوین از طریق “سوخت‌های پاک”، می‌تواند ۹۵ مگاوات برق تولید کند.

جورج کیکوادزه، بنیان‌گذار شرکت بیت فیوری، گفت: “با توجه به وضعیت کنونی، شبکه بیت کوین ۹۵ مگاواتی می‌تواند درآمدی معادل ۱۸۰۰ واحد بیت کوین در ماه یا ۷۵۰ میلیون دلار در سال به همراه داشته باشد.”

وی افزود: “شکی ندارم این پروژه سودآورترین طرح در تاریخ السالوادور و آمریکای مرکزی خواهد بود.”

استخراج ارزهای دیجیتال به روش “اثبات کار” شامل استفاده از یک سیستم محاسباتی عظیم است که میلیون‌ها محاسبه پیچیده را در ثانیه حل می‌کند تا تراکنش‌ها را در شبکه‌هایی مانند بیت کوین تأیید کند.

این ماینرها به نوبه خود در شبکه بیت‌کوین به ازای باز کردن هر بلوک پاداش می‌گیرند. هر بلوک در سال 2021 به میزان 6.25 BTC (بیش از 216000 دلار) پاداش می‌دهد و بزرگترین ماینرها هر روز میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند.

چنین انگیزه‌هایی برای کشورهایی مانند السالوادور (یا هر کشور دیگر) یک مزیت است. استفاده از منابع طبیعی می‌تواند به معنای یک منبع درآمد اضافی برای اقتصاد باشد‌، منبعی که معیشت را بهبود می‌بخشد، شغل ایجاد می‌کند و به درآمد مالیاتی کشور می‌افزاید.

 

منبع  cryptoslate.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.