السالوادور به دنبال عرضهٔ استیبل‌کوین ملی خود است

روزنامهٔ خبری تحقیقی ال فارو روز جمعه گزارش داد که دولت السالوادور ممکن است در حال برنامه ریزی برای انتشار یک استیبل‌کوین با پشتوانهٔ دلار آمریکا باشد.

این ارز که توسط بانک مرکزی صادر خواهد شد، به ارزش دلار آمریكا وابسته خواهد بود و با ذخایر دلار واقعی آمریكا پشتیبانی خواهد شد.

خبرها حاکی از آن است که رئیس جمهور السالوادور برنامهٔ راه اندازی این استیبل‌کوین را تا سال آینده مد نظر دارد.

قرار است این ارز دیجیتال “کولون-دلار” (Colón-Dollar) نام‌گذاری شود. این اسم اشاره به پول ملی سابق کشور السالوادور دارد که در سال ۲۰۰۱ با دلار آمریکا جایگزین شد.

ال فارو به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات گزارش کرده است که برنامه‌ها و تصمیمات مربوط به عرضهٔ این استیبل‌کوین هنوز در دست انجام است.

گفتنی است که پس از پذیرش بیت‌کوین به عنوان واحد پول رسمی در این کشور، برادران رئیس جمهور السالوادور که بخشی از دولت نیستند، اما اغلب به رئیس جمهور مشاوره می‌دهند گفته‌اند که دوست داریم همهٔ ارزهای دیجیتال در السالوادور تبدیل به پول قانونی شوند، اما برای این اتفاق ما به زیرساخت های دولتی احتیاج داریم که مسئولیت آنچه در پیش رو است را بر عهده بگیرد.

 

منبع  decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427