اقتصاد‌دان دانشگاه کورنل: بیت‌کوین سه نقص اصلی دارد که مردم را به سوی گزینه های دیگر سوق می‌دهد

استاد اقتصاد دانشگاه کورنل و رئیس اسبق بخش صندوق بین المللی پول چین، اسوار پراساد، سه نقص عمده در بیت‌کوین می‌بیند. به گفته او برای این نقص‌ها است که مردم در تلاش برای یافتن گزینه‌ای جایگزین هستند.

پراساد که اکنون استاد ارشد سیاست تجارت ناندلال و استاد اقتصاد در دانشکده اقتصاد کاربردی و مدیریت چارلز دیسون در دانشگاه کرنل است، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی نظر خود را درباره این ارز دیجیتال بیان کرده است.

به گفته او اولین نقص مربوط به مصرف انرژی در استخراج بیت کوین است که به گفته او مطمئناً برای محیط زیست خوب نیست. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد که در مقابل اتریوم روشی را ارائه می دهد که بسیار کم مصرف خواهد بود و می‌تواند مزایای زیادی را که بیت کوین قرار بود به همراه داشته باشد را ارائه ‌دهد.

همچنین در ادامه گفته است که اتریوم می‌تواند تراکنش‌ها را بسیار ارزان‌تر و سریعتر انجام دهد.

دومین نکته ای که پراساد اظهار داشت این بود که بیت‌کوین خیلی غیر قابل ردیابی نیست. وی به پرونده Colonial Pipeline اشاره کرد که در آن مقامات آمریکایی توانسته بودند 2.3 میلیون دلار بیت‌کوین را بازیابی کنند. وی خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال دیگر مانند مونرو و زی‌کش، بیشتر از بیت‌کوین غیر قابل ردیابی هستند.

سومین نقص به گفته این استاد دانشگاه این است که بیت‌کوین به عنوان یک “ارز” به خوبی عمل نمی‌کند. وی استفاده از بیت کوین را برای پرداخت‌ها “کند و دست و پا گیر” توصیف کرد و افزود که بازار آن بسیار بی‌ثبات است و این ارز دیجیتال به یک وسیله برای قمار تبدیل شده است.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.