استیو هانكه: تصویب بیت‌کوین از طرف السالوادور می‌تواند باعث سقوط کامل اقتصاد این کشور شود

استیو هانکه استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جان هاپکینز، اخیراً السالوادور را به دلیل پذیرش بیت کوین به شدت مورد انتقاد قرار داده است. هانکه فکر نمی‌کند استفاده از بیت‌کوین به عنوان پول قانونی برای این کشور آمریکای لاتین ایده خوبی باشد و می‌گوید این امر می‌تواند “به فروپاشی کامل اقتصاد” منجر شود.

این اقتصاددان آمریکایی چیزهای زیادی در مورد ارزها می‌داند و سوابق بسیار درخشانی نیز در این زمینه دارد.

هانکه به تازگی شدیداً در حال بحث در مورد بیت کوین و پیامدهای استفاده گسترده از آن بوده است. می‌توان گفت هانکه طرفدار بیت‌کوین نیست و در موارد متعددی به این واقعیت اشاره کرده است.

آوریل گذشته، هانکه در توییتی نوشت: ارزهای دیجیتال آینده پول هستند اما بیت کوین نیست.” این اقتصاددان همچنین مقاله ای را در این خصوص نوشته است که در آن  می‌گوید ارزش فاندامنتال بیت کوین صفر است.

هانکه یک بار دیگر پس از اینکه متوجه شد السالوادور قرار است از بیت کوین به عنوان پول قانونی در این کشور استفاده کند، به این ارز دیجیتال حمله کرده است. هانکه فکر می کند کشورهایی مانند چین یا روسیه می‌توانند به راحتی دلارهای این کشور را با استفاده از بیت کوین خارج کنند.

وی گفت: ” این امکان وجود دارد که اقتصاد السالوادور دچار فروپاشی کامل شود، زیرا تمام دلارهای موجود در این کشور ممکن است از طریق بیت کوین جمع آوری شوند و در این کشور هیچ پولی باقی نماند. آنها ارز داخلی ندارند. شما نمی‌توانید هزینه تاکسی خود را با بیت کوین پرداخت کنید. این مسخره است چرا که 70٪ از مردم السالوادور حتی حساب بانکی نیز ندارند.”

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.