تحلیل تکنیکال هفتگی ایرانیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی

شرایط استفاده: این متن یک تحلیل تکنیکال هفتگی به منظور اطلاع رسانی است و نباید به عنوان توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری تلقی شود. این متن نباید به عنوان یک پیشنهاد یا درخواست برای خرید یا فروش هر ابزار مالی یا به عنوان تأیید رسمی هر معامله در نظر گرفته شود. نظرات، برآوردها و مفروضات بیان شده در اینجا از تاریخ این اطلاعیه انجام شده و قابل تغییر است. این تحلیل بر اساس اطلاعاتی از جمله قیمت‌های بازار، داده‌ها و سایر اطلاعات تهیه شده است. با این حال، X180 و ایرانیتال کامل بودن یا دقت آن‌ها را تضمین نمی‌کنند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین (BTCUSDT) برای هفته‌ای که به 19 ژوئن 2022 ختم می‌شد 25.73٪ یا 6837.25 کاهش یافت و به 19737.28 رسید. در زمان نگارش این تحلیل، بیت کوین 1.72 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است. باید اشاره داشت، بیت کوین 71.51 درصد پایین‌تر از اوج تاریخ خود یعنی 69275.47 است. در روز شنبه این ارز دیجیتال 7.32٪ کاهش یافت و به 18970.79 رسید.

از ابتدای این ماه تا به امروز، بیت کوین 37.94 درصد یا 12063.77 دلار کاهش یافته است.

پیش‌بینی هفتگی ما برای بیت کوین پس از ثبت پایین‌ترین سطح چند ماهه و سال جدید خود در 17689.13 دلار، ادامه روند نزولی است. این افت هفتگی همچنین دومین هفته نزولی متوالی است؛ زمانی که بیت کوین هنوز بالای 31 هزار بود.

با نگاهی به بازه زمانی روزانه، قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی 9 روزه قرار دارد و اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در حال افزایش است، اما در منطقه فروش بیش از حد، تحلیل ما این است که پرایس اکشن ممکن است برای بازگشت کوتاه‌مدت تنظیم شود، اما پس از کاهش‌های جدید به سمت پایین تحت فشار قرار گیرد. سطح حمایت کنونی در پایین‌ترین سطح فعلی یا بالاتر از دسامبر 2020 یعنی 17579.75 است، شکسته شدن قیمت به زیر این سطح می‌تواند به سرعت 16 هزار دلار را هدف قرار دهد.

سطح حمایت بسیار قوی در بالاترین سطح آگوست 2020 یعنی 12536.35 شکل گرفته است. در روند صعودی، تا زمانی که قیمت زیر پایین‌ترین سطح ثبت شده در سال گذشته یعنی 23878.62 باشد (که اکنون به سطح مقاومت تبدیل شده است)، به بازتاب احساسات نزولی ادامه خواهد داد.

طبق اخبار بیت کوین مگزین، بزرگترین انجمن لایتنینگ در ژاپن، به اسم داباموند هندز (Diamond Hands)، با یکی از بزرگترین شرکت‌های فروش املاک یعنی اوپن هاوس گروپ (Open House Group)، در توکیو برای یک پروژه تحقیقاتی مشترک که از شبکه لایتنینگ بیت کوین برای انجام معاملات املاک و مستغلات در این منطقه استفاده می‌کند، شریک شده است.


تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم (ETHUSDT) به پایین‌ترین سطح چند ماهه و سالانه خود در 880.88 رسید و برای یازدهمین هفته متوالی در هفته منتهی به 19 ژوئن با 27.25٪ یا 390.94 دلار کاهش به 1043.90 رسید.

در زمان نگارش این تحلیل، قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته 4.10 درصد افزایش یافته است. باید اشاره داشت، اتریوم 78.92٪ کمتر از اوج تاریخی خود یعنی 4951.83 است. در روز شنبه، اتریوم با کاهشی 8.45 درصدی به 995.13 رسید.

پیش‌بینی هفتگی ما برای اتریوم پس از ثبت پایین‌ترین سطح 18 ماهه خود از ژانویه 2021، ادامه روند نزولی است. اگرچه در بازه زمانی روزانه، و اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در منطقه فروش بیش از حد است و شمع روزانه یک نوار داخلی در انتظار شکست از هر طرف را نشان می‌دهد، تحلیل ما این است که قیمت می تواند در صورتی که روند بهبودی ادامه یابد، بالاتر از سطح فعلی تثبیت شود.

از ایتدای ماه تا به امروز، اتریوم 46.24٪ یا 898 دلار کاهش یافته است.

با نگاهی به آینده، سطح مقاومت پیش رو برای اتریوم در 1263.56 دلار است و با شکست آن ممکن است بالاترین سطح هفته یعنی 1451.42 را هدف قرار دهد. از جنبه نزولی، سطح 880.88 به عنوان سطح حمایت پیش رو قبل از رسیدن به منطقه 800 دلاری عمل می‌کند.

طبق اخبار وب‌سایت دکریپت، مجموعه‌های بورد ایپ یات کلاب، مون‌‌بردز (Moonbirds) و دیگر NFTهای برتر در حال از دست دادن ارزش خود هستند، اما فروش آن‌ها افزایش یافته است، زیرا به نظر می‌رسد خریداران به دلیل کاهش قیمت اتریوم و گس‌ فی‌ها، فرصت را غنیمت شمرده‌اند.

تحلیل تکنیکال اتریوم ETH

تحلیل تکنیکال بایننس کوین (BNB):

قیمت بایننس کوین (BNBUSDT) به پایین‌ترین سطح یک سال اخیر یعنی 183.2 رسید و برای چهارمین هفته متوالی در هفته منتهی به 19 ژوئن با کاهش 19.11 درصد یا 48.7 دلار به 206.10 دلار رسید.

در زمان نگارش این تحلیل، BNB به میزان 1.98 درصد در 24 ساعت گذشته بهبود یافته است. باید اشاره داشت بایننس کوین 70.75٪ پایین‌تر از اوج قیمتی خود در 704.60 قرار دارد. روز شنبه BNB 7.87 درصد کاهش یافت و به 197.00 دلار رسید.

پیش‌بینی هفتگی ما برای BNB پس از ثبت چهارمین هفته متوالی در حالت ریزش قیمتی،‌ ادامه روند نزولی است. در بازه زمانی روزانه، قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 9 روزه قرار دارد و اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در منطقه اشباع فروش قرار دارد. با توجه به کندل روز یکشنبه که یک اینساید بار (Inside Bar) شکل داده است، پرایس اکشن نشان‌دهنده بلاتکلیفی معامله‌گران است و ممکن است بالاتر از پایین‌ترین سطح یک سال اخیر برای یک بازگشت کوتاه مدت تثبیت شود.

از ابتدای ماه تا به امروز BNB 35.79٪ یا 114.9 دلار کاهش یافته است.

با نگاهی به آینده، همانطور که گفته شد، سطح حمایت پیش‌رو در 183.2 دلار است و شکست به زیر این قیمت می‌تواند فشار فروش بیشتری را تا 150.8 دلار شاهد باشد. در جهت صعودی، ما به 257.2 به عنوان سطح مقاومت کنونی نگاه می‌کنیم و اگر قیمت از این سطح بالاتر برود، می‌توانیم امیدوار باشیم که BNB رقم 300 دلار را لمس کند.


از نظر خبری، بنیانگذار بایننس، چانگ پنگ ژائو، نظرات خود را در اولین اجلاس بایننس در بروکسل به اشتراک گذاشت و بینش‌های ارزشمندی در مورد بازار کریپتو و آخرین تحولات بایننس ارائه داد.

تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

قیمت سولانا (SOLUSDT) به پایین‌ترین حد چند ماهه و سالانه خود در 25.86 دلار رسید و می‌تواند هفته را برای اولین بار طی 11 هفته اخیر بالاتر به پایان برساند چرا که سولانا در هفته منتهی به 19 ژوئن با 4.21% یا 1.29 دلار افزایش با قیمت 31.90 به پایان رسید.

پیش‌بینی هفتگی ما در مورد سولانا متفاوت است، زیرا شاهد پایان یک روند نزولی ۱۰ هفته‌ای بعد از این آخر هفته بودیم. در بازه زمانی روزانه، قیمت در کمتر از میانگین متحرک نمایی 9 روزه قرار دارد و اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در منطقه خنثی قرار دارد، که نشان می‌دهد قیمت می‌تواند بالاتر رفته یا در بالای سطح فعلی تثبیت شود.

از ابتدای ماه تا به امروز، قیمت سولانا 30.32٪ یا 13.88 دلار کاهش یافته است.

با نگاهی به آینده، ما بالاترین سطح هفته گذشته یعنی 36.00 دلار را به عنوان سطح مقاومت مهم در نظر می‌گیریم که با شکست آن می‌تواند قیمت 44.87 دلار را هدف قرار دهد. سطح حمایت پیش‌رو در پایین‌ترین سطح قیمت سال اخیر یعنی 25.86 قرار دارد. شکست قیمت به بالای 36 دلار نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی پس از حرکت مثبت اخیر است.

در خبرهای اخیر با توجه به وب‌سایت The Block، تیم توسعه بلاکچین سولانا از سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری جدید برای استارتاپ‌های وب 3.0 در کره جنوبی خبر داد. Solana Ventures و Solana Foundation، شرکت‌های زیرمجموعه سولانا که در سوئیس مستقر هستند و رشد شبکه را ترویج می‌کند، به طور مشترک این سرمایه‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند. این مبلغ برای سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی به طیف وسیعی از استارتاپ‌های کریپتو در کره استفاده می‌شوند، البته با تمرکز بر آن‌هایی که در بخش گیمینگ، توکن‌های غیر مثلی (NFT) و دیفای (DeFi) هستند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین BTC Bitcoin

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

قیمت ریپل (XRPUSDT) به کمترین میزان در سال و چند ماه اخیر در 0.2872 دلار رسید و برای دومین هفته متوالی در هفته منتهی به 19 ژوئن با 8.68٪ یا 0.0298 دلار کاهش به 0.31 دلار رسید.

در زمان نگارش این تحلیل، XRP به میزان 1.95 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش قیمت یافته است. باید اشاره داشت، ریپل 91.84٪ کمتر از اوج قیمتی خود در 3.84 دلار قرار دارد. در روز شنبه، ریپل 4.21 درصد کاهش یافت و به 0.31 دلار رسید.

پیش‌بینی هفتگی ما برای ریپل پس از رسیدن به پایین‌ترین حد خود از فوریه 2021، ادامه روند نزولی است. در بازه زمانی روزانه، قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 9 روزه قرار دارد و اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در منطقه فروش بیش از حد قرار دارد. تحلیل ما این است که قیمت همچنان به سمت نزول تحت فشار است. یک نکته جانبی این است که روند صعودی با شناور بودن قیمت در این سطح، فعلاً شکسته شده است.

ار ابتدای ماه تا به امروز، XRP به میزان 25.66٪ یا 0.1082 دلار کاهش یافته است.

با نگاهی به آینده، سطح حمایت پیش‌رو در 0.2872 دلار قرار دارد و شکست قیمت به زیر آن می‌تواند فشار فروش بیشتری را تا قیمت 0.2402 دلار هدایت کند. در روند صعودی، یک خط روند نزولی با شیب تند در امتداد بالاترین سطح مقاومت در هفته گذشته یعنی 0.3507 دلار وجود دارد، شکست قیمت به بالاتر از این سطح می‌تواند رقم 0.40 را هدف قرار می‌دهد. از نظر ساختار تکنیکال، شکست خط روند نزولی می‌تواند منجر به بهبود قیمت برای ریپل باشد، اگرچه این جهت همچنان می‌تواند تا حد زیادی به جهت‌گیری بیت کوین و احساسات کلی معامله‌گران نسبت به بازار کریپتو در میان روند نزولی اخیر بستگی داشته باشد.

از نظر خبری، ریپل در توییتر به تبلیغات منظم خود در مورد اینکه چگونه بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند از فناوری بلاکچین و کریپتو برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) برای خدمات مالی بهتر استفاده کنند، ادامه می‌دهد.


تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

کاردانو یکی از برترین آلت‌کوین‌های بازار برای دومین هفته متوالی به رنگ قرمز ماند و قیمت آن با ۵.۱۶ درصد ریزش به ۰.۶ دلار رسید. این آلت کوین از اوج قیمتی خود در ماه نوامبر (آذر) تا کنون بیش از ۸۵٪ فاصله گرفته است. در شبانه روز گذشته توکن کاردانو یعنی ادا (ADA) بیش از ۷٪ کاهش یافته است.

با بررسی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود که این ارز دیجیتال در هفته آینده همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد. ذکر این نکته واجب است که کاردانو یکی از معدود توکن‌های دیجیتالی است که قیمت آن در هفته گذشته به پایین ترین حد چند ماهه سقوط نکرد. در بازه زمانی روزانه، قیمت توکن کاردانو کمتر از میانگین متحرک نمایی ۹ روزه قرار دارد. با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic Oscillator)، تحلیل ما این است که قیمت توکن ADA می‌تواند به ۰.۴۰ دلار سقوط کند. استوکاستیک، اندیکاتوری مومنتوم است که قیمت بسته شدن یک ارز دیجیتال به خصوص را با دامنه قیمتی آن طی یک دوره زمانی مقایسه می‌کند.

با توجه به بررسی‌ها و چشم‌انداز این آلت کوین، اولین سطح حمایتی در پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۰.۴۲۰۶ قرار دارد و درصورت شکست این سطح و صعود از ان قیمت کاردانو را به سطح مقاومت ۰.۵۴۷۲ دلار می‌رساند. همچنین در صورت شکست این سطح حمایتی و سقوط از آن، توکن ADA به سطح حمایتی دوم یعنی ۰.۳۹۷۰ الی ۰.۴۰۱۹ کاهش می‌یابد. در بهترین حالت کارانو می‌تواند با صعود از سه سطح مقاومتی به قیمت ۰.۹۷۶ دلار برسد و در بدترین حالت در سطح حمایتی چهارم در ۰.۲۸ دلار جای گیرد.

تحلیل تکنیکال دوج کوین (DOGE)

 دوج کوین برترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال در هفت رو گذشته بیش از ۲۲٪ افزایش قیمتی داشته ولی قیمت آن در بیست و چهار ساعت گذشته یک ریزش جزئی (۱.۵۷٪) داشته است. هم اکنون این آلت کوین به قیمت ۰.۰۶ دلار معامله می‌شود که از اوج قیمتی خود در ۰.۷ دلار، فاصله زیادی دارد.

با نگاهی به عملکرد دوج کوین، پیش بینی ما برای قیمت این ارز دیجیتال همچنان نزولی یا به اصطلاح بیریش (bearish)، می‌باشد. در چند روز اخیر، دوج کوین به کمترین میزان قیمتی خود یعنی ۰.۰۴۹ دلار در یکسال گذشته رسید. در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال کمتراز میانگین متحرک ۹ روزه است و با توجه به اندیکاتور استوکاستیک دوج کوین در منطقه فروش بیش از حد قرار گرفته است. با توجه به تحلیل‌های انجام شده، سطح حمایت فوری در ۰.۰۴۹۱۴ دلار می‌باشد که در صورت شکست این سطح در روند نزولی، سطح حمایت بعدی در ۰.۰۴۱۳ خواهد بود. از طرف دیگر در صورت جهش قیمتی از این سطح حمایتی، سطح مقاومت فوری به ۰.۰۶۲۷ دلار می‌رسد. در بهترین حالت و گذر از تمامی سطوح مقاومتی قیمت دوج کوین می‌تواند به بیش از ۰.۱۴۵ دلار برسد. همچنین در بدترین حالت قیمت این میم کوین به ۰.۰۰۶۷ دلار سقوط می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، یک شهروند آمریکایی، از ثروتمندترین مرد دنیا، ایلان ماسک، به دلیل ایجاد نوسانات در بازار دوج کوین شکایت کرده است.

تحلیل تکنیکال پولکادات (DOT)

اخیراً قیمت توکن پولکادات به پایین ترین حد چند ماهه خود یعنی ۶.۳۶ دلار رسیده و همچنین رکورد هشتمین هفته متوالی نزولی را به ثبت رسانده است. در هفت روز گذشته این آلت کوین ۶ درصد افزایش قیمتی داشته است که تمام آن در بیست چهار ساعت گذشته خنثی شد. در حال حاضر در لیست کوین مارکت کپ این ارز دیجیتال به قیمت ۷.۵۱ دلار معامله می‌شود.

پیش بینی می‌شود که پولکادات در این هفته نیز به روند نزولی خود ادامه دهد. البته این احتمال وجود دارد که توکن DOT در روزهای آینده کمی افزایش قیمتی نسبت به سطح ۶.۳۶ دلار داشته باشد. با این حال، هم اکنون قیمت این ارز دیجیتال نیز همانند سایر آلت کوین‌هایی که پیش‌تر ذکر شد، در بازه زمانی روزانه کمتر از میانگین متحرک نمایی 9 روزه است. همچنین با توجه به اندیکاتور استوکاستیک انتظار می‌رود که قیمت پولکادات تا حدودی به ثبات برسد. با وجود اینکه ماه‌هاست در زمستان ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌ایم اما تابستان کریپتو نزدیک است و آینده‌ای خوبی برای ارزهای دیجیتال در راه است.

هم اکنون این ارز دیجیتال در سطح حمایتی مبادله می‌شود در صورت شکست این سطح و سقوط قیمتی، سطح حمایتی بعدی به ترتیب در ۶ دلار، ۵ دلار، ۴.۲۴ دلار، ۳.۵۳ دلار و ۲ دلار خواهد بود. علاوه بر این به ترتیب سطوح مقاومتی پیش‌رو برای پولکادات ۸.۷۹ دلار، ۹.۹۴ دلار، ۱۰.۸۰ دلار، ۱۱.۸۱ دلار و ۱۳.۴۹ دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال اولنچ (AVAX)

اولنچ، دیگر ارز دیجیتال بازار، همانند سایر آلت‌کوین ها روند نزولی داشته و در شبانه روز گذشته با ۶.۴۸٪ ریزش به قیمت ۱۶.۰ دلار رسیده است. این ارز دیجیتال از اوج قیمتی خود در ماه نوامبر تا امروز بیش از ۸۹٪ سقوط قیمتی داشته است. همانند سایر آلت کوین‌هایی که گفته شد، قیمت اولنچ کمتر از میانگین متحرک ۹ روزه می‌باشد. لازم به ذکر است که هفته گذشه، اولنچ در یازدهمین هفته متوالی خود بوده که روند نزولی را نشکسته و در آن مانده است.

با توجه به پرایس اکشن اولنچ و میزان سرمایه‌های از دست رفته در هفته گذشته، انتظار می‌رود که این ارز دیجیتال نیز در روزهای آینده همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد. با توجه به شاخص استوکاستیک توکن AVAX، در محدوده فروش بیش از حد قرار دارد و فشار فروشندگان در این ناحیه بر خریداران غالب است.

سطح مقاومت فوری اولنچ در ۱۸.۷۲ دلار و ۲۹.۱۱ دلار و همچنین سطح حمایتی فوری این ارز دیجیتال ۱۳.۷۲ دلار است. در بهرین حالت این آلت کوین می‌تواند تا قیمت ۶۹.۵۲ دلار و یا ۷۳.۱۸ دلار افزایش یابد. در بدترین حالت نیز به سطح ۲.۷۵ دلار برسد.

اولنچ روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که این شرکت در خطر ورشکستی در صندوق سرمایه‌گذاری تری‌اروکپیتال  قرار دارد.

تحلیل تکنیکال اولنچ

تحلیل تکنیکال ترون (TRX)

ترون ارز دیجیتالی که در یک سال گذشته از رده ۸۰ کوین مارکت کپ توانست بدر بین ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار قرار گیرد، تقریبا از وضعیت بهتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برخوردار است. از این نظر که این آلت کوین تنها دو هفته متوالی در روند نزولی قرار داشته است. ترون از اوج قیمتی خود بیش از ۷۹٪ سقوط قیمتی داشته و هم اکنون ارزش دلاری آن برابر با ۰.۰۶۴۶ می‌باشد. این آلت کوین در هفته روز گذشته ۶.۷٪ افزایش قیمت و در شبانه روز گذشته ۰.۵۷ درصد ریزش قیمتی داشته است.

قیمت این ارز دیجیتال نیز کمتر از میانگین متحرک ۹ روزه است. با این حال با توجه به شاخص استوکاستیک انتظار می‌رود که ترون، سیزدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، این هفته در روند صعودی کوتاه مدتی قرار گیرد. سطح حمایت فوری ترون در ۰.۰۵۷۰۷ دلار و سطح مقاومت فوری آن در ۰.۰۷ دلار و یا ۰.۰۸ دلار است. با شکست سطح حمایت و سقوط قیمت، ترون می‌تواند تا سطح ۰.۰۳۸ دلار کاهش یابد. همچنین با صعود از سطح مقاومت فوری و سطوح بعدی به قیمت بیش از ۰.۱ دلار برسد.

در آخرین اخبار، ترون‌دائو (TronDAO) شرکت سازنده ترون اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون دلار از استیبل کوین USDC را به صرافی بایننس ارسال کرده تا با استفاده از TRX خریداری کند. جاستین سان خالق این ارز دیجیتال، برای کمک به خریداران ترون و حمایت از این ارز دیجیتال بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه به بازار این ارز دیجیتال واریز کرده است.

تحلیل تکنیکال ترون TRX

درباره پلتفرم معاملاتی X180

پلتفرم معاملاتی X180، یک گروه کارگزاری مالی و ارزی جهانی است که در سال 2021 تأسیس شده است. این پلتفرم با استفاده از تجربه و دانش‌ خود، نیازهای هر تریدری را درک کرده و متناسب با آن خدمات خود را ارائه می‌دهد. این شرکت قصد دارد برای ماندن در بازار مالی برتر دنیا، مناسب‌ترین و قابل اعتمادترین محیط معاملاتی برای کاربران خود ارائه دهد. همچنین X180 ماموریت دارد که مطمئن‌ترین کارگزاری معاملاتی برای تریدرها، سرمایه‌گذاران و مشتریان باشد.

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.