افزایش 60 درصدی مصرف انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین طی یک سال گذشته

شورای استخراج بیت کوین (BMC) گروهی متشکل از 44 شرکت استخراج بیت کوین، روز دوشنبه 25 آوریل گزارش جدیدی را منتشر کرده که حاکی از افزایش تقریباً 59 درصدی استفاده از انرژی‌های سبز در فرایند ماینینگ این ارز دیجیتال از سال گذشته تاکنون است.

این گروه که ادعا می‌کند 50 درصد از هش ریت شبکه جهانی بیت کوین یا 100.9 اگزاهش (EH) را به خود اختصاص داده، توسط مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی رهبری می‌شود. شورای استخراج بیت کوین در گزارش خود از شرکت‌های عضو این گروه خود این سوال را که شرکت‌های آنها چقدر برق مصرف می‌کنند، چند درصد از آن برق توسط منابع آبی، بادی، خورشیدی، هسته‌ای یا زمین گرمایی تولید می‌شود و هش ریت عملیات آن‌ها چقدر است، مطرح کرده است. داده‌های این گزارش جدید نشان می‌دهد که اعضای این گروه 64.6 برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند. ارقام مربوط به مصرف برق در استخراج جهانی بیت کوین نیز از داده‌های گزارش اعضای BMC برآورد شده است.

باید اشاره داشت که بیت کوین به دلیل مصرف انرژی بالا و انتشار زیاد گازهای گلخانه‌ای مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است و صنعت ماینینگ مایل است به استفاده از منابع انرژی سبزتر یا محصولات جانبی هدر رفته از سایر عملیات‌ها در جواب به این انتقادات روی بیاورد.

 

منبع  cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.