بانک ملی سوئیس آزمایش CBDC خود را با پنج بانک مطرح جهانی به اتمام رسانده است

بانک ملی سوئیس (SNB) در بیانیهٔ مطبوعاتی منتشر شده در روز پنجشنبه فاش کرد که طیف وسیعی از تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) این کشور در مرحله دوم پروژهٔ هلوتیا (Helvetia) پردازش شده و به پایان رسیده است.

پروژهٔ هلوتیا یک تحقیق و آزمایش چند مرحله‌ای در مورد  CBDC این کشور است که توسط مرکز نوآوری بانک تسویه‌ حساب‌های بین‌المللی (BIS)، بانک ملی سوئیس (SNB) و بازار بورس اوراق بهادار سوئیس به نام سیکس (SIX) به انجام رسیده است. این آزمایش که در فصل آخر سال 2021 آغاز شد با همکاری پنج بانک مطرح جهانی از جمله سیتی (Citi)،  کردیت سوئیس (Credit Suisse)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، هایپوتکاربنک لنزبورگ (Hypothekarbank Lenzburg) و یو‌بی‌اس (UBS) انجام شد. به نقل از SNB، این آزمایش تسویه بین بانکی، سیاست پولی و تراکنش‌های برون‌مرزی را در سیستم‌های آزمایشی بازار بورس سوئیس و سیستم‌های بانکی اصلی بررسی کرد.

آندریا ام. ماچلر، عضو هیئت مدیره این بانک افزوده است: “بانک‌های مرکزی برای ادامه اجرای وظایف خود در تضمین ثبات پولی و مالی، باید در رأس تغییرات فناوری‌های جدید قرار بگیرند. پروژه هلوتیا به SNB اجازه داد تا متوجه شود چگونه امنیت ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند به بازارهای دارایی‌های دیجیتال دیگر گسترش یابد.”

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.