یک مقام هلندی خواستار ممنوعیت کامل بیت کوین شده است

به گفته یکی از مقامات هلند، این کشور باید استخراج، تجارت و نگهداری بیت کوین را ممنوع کند زیرا هیچ یک از سه ویژگی اصلی پول را دارا نیست و به نفع مجرمان است.

پیتر هاسکمپ، مدیر دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی هلند که تحت نظارت وزارت امور اقتصادی این کشور است، مقاله ای با عنوان “هلند باید بیت کوین را ممنوع کند” منتشر کرد.

هاسکمپ در این مقاله لیست گسترده ای از دلایل اینکه دولت هلند باید ممنوعیت فوری استخراج، تجارت و نگهداری بیت کوین را اعمال کند، ذکر کرده است. به گفته این مقام مسئول، بیت کوین “هیچ گونه ارزش ذاتی ندارد و فقط به واسطه پذیرش دیگران ارزش پیدا کرده است.”

این مقام اجرایی در توجیه گفته‌های خود ذکر کرد که هیچ ارز دیجیتالی قادر به انجام هیچ یک از سه عملکرد اصلی پول یعنی واحد محاسبه یا یکای اندازه گیری بودن، ابزاری برای پرداخت بودن و ذخیره کردن ارزش نیست. وی همچنین به استدلالهای رایج ضد بیت کوینی مانند نگرانی های امنیتی، خطرات کلاهبرداری و از دست دادن سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت که ارز دیجیتال ابزار مفیدی برای عوامل جنایتکار است.

همچنین هاكامپ افزود كه هلند از كشورهایی كه در سالهای اخیر “برای جلوگیری از تبلیغات ارز دیجیتال” اقدام كرده‌اند عقب مانده است.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.