یک توالت فرنگی سازگار با محیط زیست پس از استفاده از آن ارز دیجیتال می‌پردازد

یک توالت فرنگی سازگار با محیط زیست که با استفاده از ارز دیجیتال به مردم پول پرداخت می‌کند، در دانشگاهی در کره جنوبی نصب شده است. این توالت به آزمایشگاهی متصل است که از مدفوع برای تولید زیست گاز استفاده می کند و از آن به عنوان منبع انرژی در دانشگاه استفاده می‌شود.

رویترز روز جمعه گزارش داد که این طرح توسط یک استاد مهندسی محیط زیست کره جنوبی در انستیتوی ملی علوم و فناوری اولسان (UNIST) طراحی شده است و در حال حاضر نیز به مرحله اجرا درآمده است. این موسسه یکی از چهار دانشگاه دولتی در کره جنوبی است که به تحقیق در زمینه علوم و فناوری اختصاص دارد.

روش کار این توالت به این صورت است که مدفوع را به درون یک مخزن زیرزمینی می‌فرستد و در آنجا مواد دفع شده توسط میکروارگانیسم‌ها به متان تجزیه می‌شوند. گاز متان حاصله به یک منبع انرژی تبدیل می‌شود، که در ساختمان دانشگاه به منظور تأمین انرژی مورد نیاز برای “اجاق گاز، دیگ آب گرم و پیل سوختی اکسید جامد” استفاده می‌شود.

پروفسور چو جائه وون، كه این توالت فرنگی را طراحی كرده است د این خصوص توضیح داد كه یك فرد متوسط ​​روزانه حدود 500 گرم مدفوع می‌كند كه می تواند به 50 لیتر گاز متان تبدیل شود. وی در ادامه گفت که این گاز می‌تواند 0.5 کیلووات ساعت برق تولید کند یا برای رانندگی با ماشین در حدود یک کیلومتر استفاده شود.

استفاده کنندگان از این توالت که Beevi  نام‌گذاری شده است با ارز دیجیتالی به نام Ggool پرداخت می‌شود. در حال حاضر، هر شخصی که از توالت استفاده می‌کند، روزانه 10 Ggool دریافت می‌کند.

گفتنی است که از این ارز دیجیتال می‌توان برای خرید هر چیزی در بوفهٔ دانشگاه مانند خوراکی‌ها و کتاب‌ها استفاده کرد. دانشجویان برای پرداخت با این ارز دیجیتال یک کد QR را که در بوفه قرار دارد با تلفن همراه خود اسکن می‌کنند.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.