گمرک ترکیه بیش از 500 دستگاه استخراج بیت کوین قاچاق را ضبط می‌کند

ترکیه ماینرهای غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال Bitcoin ASIC) ( به ارزش 600000 دلار را توقیف و چهار مظنون را بازداشت کرد.

تیم‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ترکیه در اوایل هفته جاری در یك انبار در Karabağlar، ازمیر یورش بردند و در آنجا 501 دستگاه استخراج بیت کوین ASIC را یافتند.

گمرک ارزش تخمینی تجهیزات کشف و ضبط شده را 5 میلیون لیره ترکیه یا 600000 دلار اعلام کرد.

در ادامه تحقیقات چهار مظنون بازداشت شدند. گزارش‌ها ادعا می کنند که مجری قانون در حال انجام عملیات فعال دیگری در استانبول، بزرگترین شهر و ایستگاه بازرسی گمرک در ترکیه است.

ASIC، محبوب ترین راه برای استخراج بیتکوین است، اما آنها همچنین به دلیل مصرف زیاد برق مشهور هستند و باعث شده است که ایلان ماسک از تصمیم خود را برای قبول پرداخت‌های بیت‌کوین برای خودروهای تسلا عقب بکشد.

ترکیه اخیراً نظارت خود را بر کلاهبرداری و معاملات ارزهای دیجیتال افزایش داده است. ماه گذشته، صرافی ارزهای دیجیتال ترکیه Thodex با بیش از 150 میلیون دلار مفقودی، فعالیت خود را متوقف کرد، و هزاران کاربر نتوانستند به منابع مالی خود دسترسی پیدا کنند.

اندکی پس از آنکه پلیس ترکیه 62 مظنون را در تحقیقات Thodex بازداشت کرد، یک صرافی محلی دیگر به نام Vebitcoin به همین روش تعطیل شد.

اخیراً، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه، لوتفی الوان اعلام كرد كه هیئت رسیدگی به جرایم مالی، یا ماساك، اختیار كامل در حسابرسی و نظارت بر صرافی‌ها  را دارد. به عنوان اقدامی متقابل برای کلاهبرداری و قاچاق غیرقانونی پول، اکنون هر صرافی ارز دیجیتال در ترکیه موظف است که معاملات بیش از 10 هزار لیره ترکیه (1200 دلار) را به ماساک اطلاع دهد.

متخصصان بلاکچین و ارز دیجیتال محلی توافق دارند که ترکیه برای جلوگیری از تقلب در اکوسیستم به یک چارچوب نظارتی روشن نیاز دارد.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.