گزارش گروه ویژه اقدام مالی: گروه های راست افراطی به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند

گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، نهاد ناظر جهانی جرایم مالی، گزارشی منتشر کرده است که مستنداتی دال بر گرایش گروه‌های راست افراطی به ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

این گزارش با عنوان “تأمین مالی تروریسم با انگیزه های قومی یا نژادی”، به چندین نمونه از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و “سکه‌های حریم خصوصی” اشاره می‌کند که توسط تندروهایی که مجبور به خروج از کانال‌های مالی سنتی (بانک‌ها) شده اند، استفاده می شوند.

در این گزارش آمده است: “با عدم توانایی انجام پرداخت‌ها با کارت‌های اعتباری، برخی از گروه‌ها به استفاده از دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین برای جابجایی وجوه روی آورده اند.”

اف‌ای‌تی‌اف اضافه کرد: “برخی از گروه های جناح راست افراطی از به اصطلاح “سکه های حریم خصوصی” استفاده کرده‌اند؛ یعنی دارایی‌های مجازی که به کاربر اجازه می‌دهند در هنگام انجام تراکنش‌های بلاکچینی، ناشناس ماندن کامل خود را حفظ کند.

سکه های حریم خصوصی شامل ارزهای دیجیتالی مانند مونرو، دَش و زی‌کش هستند که با استفاده از انواع تکنیک‌های رمزنگاری، اطلاعات شناسایی کاربر را غیر قابل ردیابی می‌کنند.

در این گزارش به برنتون تارنت، تروریست راست‌گرای نیوزیلندی که به مساجد مسلمانان این کشور حمله کرد اشاره شده که با استفاده از بیت کوین کمک‌های مالی متعددی به گروه‌های راست افراطی در فرانسه و اتریش انجام داده است.

 گروه نژادپرست شیلد اند وریندن در بلژیک نیز با کمک بیت کوین، توانسته منابع مالی خود را ۳ برابر کند.

اف‌ای‌تی‌اف با اشاره به شورش ۶ ژانویه و حمله به کنگره آمریکا می‌گوید لورن باشلر از فرانسه به گروه‌های راست افراطی حاضر در این حمله، پانصد‌هزار دلار از طریق بیت کوین کمک کرده است.

 باشلر پس از این کمک مالی با انتشار وصیت نامه‌ای در دفاع از نژادپرستی بلافاصله خودکشی کرد.

 

منبع   decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.