گزارش: کمبود خدمات مالی مناسب در نیجریه استفاده از ارزهای دیجیتال را در این کشور افزایش داده است

مطالعهٔ جدیدی که توسط صرافی ارز دیجیتال کوکوین انجام شده، نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان نیجریه شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی مناسب برای ذخیره و انتقال دارایی‌ها کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رشد خیره کننده در پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر نیجریه به دلیل دسترسی محدود به خدمات مالی مقرون به صرفه مبتنی بر ارز فیات در آفریقا است. این گزارش می‌گوید 35 درصد از جمعیت 18 تا 60 ساله نیجریه یا 33.4 میلیون نفر، در طول شش ماه گذشته ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و یا آن‌ها را معامله کرده‌اند. از این افراد، نزدیک به 17.36 میلیون یا 52 درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نیجریه، بیش از نیمی از دارایی های خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده‌اند. گزارش کوکوین همچنین تراکنش‌های همتا به همتا را به عنوان محبوب‌ترین روش در میان سرمایه‌گذاران نیجریه‌ای برای تبدیل ارز فیات به دارایی‌های کریپتو عنوان کرده است.

باید افزود ارزش نایرا، ارز فیات نیجریه، بیش از 209 درصد در شش سال گذشته کاهش یافته است که یکی از محرک‌های کلیدی سرمایه‌گذاران محلی برای چشم‌دوزی به دارایی‌های محافظ تورم مانند بیت‌کوین است.

 

منبع  cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.