گزارش‌ها در استرالیا نشان می‌دهد کلاهبرداران نقل و انتقالات بانکی را نسبت به ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند

 

گزارش جدید سازمان نظارت بر مصرف‌کنندگان در استرالیا نشان داده است که اخیراً کلاهبرداری در حیطه سرمایه گذاری‌ها، رایج ترین نوع کلاهبرداری در استرالیا بوده است؛ و در حالی که تعداد فزاینده ای از استرالیایی ها قربانی طرح های متقلبانه مربوط به ارز‌های دیجیتال می‌شوند، نقل و انتقالات بانکی همچنان روش مورد علاقه کلاهبرداران برای استخراج پول است.

 

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) در جدیدترین گزارش مربوط به کلاهبرداری‌های هدفمند که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرده است که ساکنان استرالیا 851 میلیون دلار استرالیا (تقریبا 670 میلیون دلار آمریکا) در بیش از 444،000 مورد کلاهبرداری گزارش شده در طی سالا 2020، از دست داده‌اند.

در این بررسی، اطلاعات از وب سایت خود کمیسیون به نام Scamwatch، مرکز امنیت سایبری استرالیا Reportcyber، سایر سازمان های دولتی و حدود دوازده بانک و واسطه مالی جمع آوری شده است.

این آژانس زیان های مالی فریب خوردگان کلاهبرداری‌های مربوط به سرمایه گذاری را در سال 2020 به ثبت رسانده است که رقم کل به 328 میلیون دلار استرالیا رسیده است. گزارشات مربوط به Scamwatch با 63٪ افزایش به حدود هفت هزار نفر در این سال رسیده و ضررها نیز به 66 میلیون دلار استرالیا رسیده است. همچنین میانگین ضرر 26 هزار دلار استرالیا بوده است.

 

 

اما همچنان نقل و انتقالات بانکی رایج ترین روش مورد استفاده کلاهبرداران است و بیش از 97 میلیون دلار استرالیا از طریق چنین نقل و انتقالاتی به سرقت رفته است که نشان دهنده 40 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. طبق اطلاعات ACCC، بیت کوین (BTC) با خسارت 26.5 میلیون دلار، دومین روش پرداخت محبوب کلاهبرداران محسوب می‌شود.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.