کوبا ممکن است از بیت‌کوین به جای دلار آمریکا استفاده کند

جمهوری کوبا، استفاده از دلار آمریکا را از این هفته در کشور به حالت تعلیق درآورده است. بانک مرکزی کوبا گفت: تصمیم جدید ناشی از موانعی است که تحریم‌های آمریکا برای نظام بانکی کشور ایجاد کرده است.

بانک مرکزی کوبا، گفت که این هفته دلار آمریکا در این کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد. این حکم از طرف بانک مرکزی کشور صادر شده است و به گردشگران خارجی گفته شده است که هنگام بازدید دلارهای آمریکایی را در خانه بگذارند.

نائب رئیس بانک مرکزی کوبا خاطر نشان کرد افرادی که وارد این کشور می‌شوند باید ارزی غیر از دلار آمریکا همراه خود داشته باشند.

در آغاز دولت ترامپ، ایالات متحده کنترل تحریم را سخت تر کرد. ایالات متحده از سال 1958 کوبا را تحریم کرده است و همچنین در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور و کندی نیز مسائل زیادی با کوبا داشته است. پس از بحران 2008، به نظر می‌رسید ایالات متحده و کوبا در دوره ریاست جمهوری اوباما به سمت روابط دوستانه تر پیش رفتند.

با این حال، معاون رئیس جمهور، برا سیرس (Berra Cires)،  ادعا می‌کند که از زمان ترامپ  اوضاع وخیم ‌ر شده و گفته است که 24 بانک خارجی معامله با کوبا را متوقف کردند.

خبر ممنوعیت دلار در کوبا، با واکنش حامیان ارزهای دیجیتال همراه شده و آنها می‌خواهند کوبا هم مثل السالوادور پذیرش بیت‌کوین را در دستور کار قرار دهد.

رئیس بانک مرکزی کوبا، مارتا سابینا ویلسون گونزالس (Marta Sabina Wilson Gonzalez)، می‌گوید: کوبا گزینۀ دیگری ندارد.

 

منبع: news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.