کاهش فعالیت استیبل‌کوین‌ها از اوج خود در ماه می

در ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از استیبل‌کوین‌ها تا حد قابل‌توجهی کم‌رنگ‌تر شده است.

میزان تراکنش روزانه استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۱، نسبت به اوج خود در روز ۱۹ می که حدوداً به ۲ میلیارد دلار رسیده بود، تقریباً ۶۰ درصد کاهش یافته است.

دو ارز دیجیتال تتر (USDT) و یو‌اس‌دی‌کوین (USDC)، همچنان رقابت تنگاتنگی برای تصاحب بازار استیبل‌کوین‌ها با یکدیگر دارند.

وب‌سایت رتبه بندی اعتبار فچ ریتینگ (Fitch Ratings) اخیراً در مورد تتر در ایجاد بی ثباتی در بازارهای اعتباری کوتاه مدت هشدار داده است، زیرا پشتوانه و ذخایر آن همه پول نقد نیست. از طرف دیگر، این وب‌سایت یو‌اس‌دی‌کوین را به عنوان نمونه‌ای از یک دارایی مطمئن و کاملاً پشتیبانی شده ذکر می‌کند چرا که دلار ایالات متحده را به صورت یک به یک در حساب‌های امانی به عنوان پشتوانهٔ خود دارد.

با این حال کاربران برای بسیاری از اهداف خود به تتر روی می‌آورند. داده‌های کووالانت نشان می‌دهد که میزان تراکنش تتر، دست‌کم ۵۰۰۰۰۰ تراکنش بیشتر از میزان تراکنش USDC است؛ در نتیجه میزان کلی معاملات تتر حدود ۲.۹ میلیون و میزان معاملات یو‌اس‌دی‌کوین حدود ۲.۴ میلیون بوده است.

اما از لحاظ حجم دلار، یو‌اس‌دی‌‌کوین با حجم ۲۱.۴ میلیارد دلار از تتر با حجم ۱۹.۳ میلیارد دلار، پیشی گرفته است.

علاوه بر این، برخی شواهد نشان می‌دهد که مؤسسات از تتر اجتناب می‌کنند و در عوض، به نظر می‌رسد که کاربران نهادی استفاده از استیبل‌کوین میکر دآو یعنی DAI را ترجیح می‌دهند، حتی اگر تتر با فاصلهٔ زیادی در تعداد کل تراکنش‌ها و حجم کل معاملات DAI را پشت سر گذاشته باشد.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.