کارشناس WEF در مورد وجود يك درام در زمینه قانون گذاري بیت کوین هشدار می دهد

کسانی که بر بخش مالی سنتی نظارت می کنند، اجازه نمی دهند Bitcoin (BTC) بدون جنگ و درگيري در غروب آفتاب پرسه بزند.

این احساسی است که شیلا وارن، رئیس بلاکچین و دارایی های دیجیتال مجمع جهانی اقتصاد ابراز کرده است، وی اظهار داشت که يك دور قانون گذاري “هيجان انگيز” در مورد بیت کوین و فضای گسترده ارزهای رمزنگاری شده در شرف اجرا است. وارن روز پنجشنبه به بلومبرگ گفت:

“ما شاهد دور دیگری از تلاش های بسیار دراماتيك در قانون گذاري این حوزه خواهيم بود. هرچه فعالیت در این فضاها بیشتر و بیشتر باشد، سیگنال تقاضای بیشتری برای قانو گذاران به منظور درگیر شدن و دخالت وجود خواهد داشت.”

نظرات وارن چند ساعت پس از اينكه Coinbase به اولین صرافی ارز رمزنگاری شده تبديل شد که سهام خود را در Nasdaq وارد کرد، مطرح شد. همراه با صعود پررونق بیت کوین طی یک سال گذشته و رسیدن به قله های جدید نزدیک به 65000 دلار، ناظران صنعت امیدوارند که این دو مورد موجب شوند تا قانونی جدید به فضای ارز رمزپایه اعطا شود و شاید باعث شود قانون گذاران كمي آسان تر برخورد كنند.

این احتمال هنوز هم می تواند به واقعيت تبديل شود، خصوصاً اگر رویکرد پیشنهادی عضو كميسيون بورس و اوراق بهادار، هستر پیرس برای تنظیم مقررات مورد توجه قرار گیرد.

پیرس اخیراً پیشنهاد کرده است که پروژه های رمزنگاری قبل از ثبت هرگونه توکن نهايي به عنوان أوراق بهادار، باید یک دوره سه ساله مهلت برای انجام عمليات – با فرض تحقق برخی شرایط – داشته باشد.

یک شبکه بلاکچین باید ثابت کند که تا پایان دوره سه ساله به اندازه کافی غیرمتمرکز است تا از بازرسي بیشتر توسط SEC جلوگیری کند.

اما وارن فکر می کند که اين بازرسي اجتناب ناپذیر است و عنوان کرد که این بازرسي فقط با افزایش بیشتر قیمت بیت کوین افزایش مي یابد. وارن گفت: هجوم فعالیتهای ناشی از رونق رمزنگاری و لیست Coinbase نه تنها اوج روند کار نيست بلكه تازه شروع آن است.

وارن گفت:”برخی این را به عنوان يك قله می بینند، من فکر می کنم کاملا در اشتباه هستند.”

سخنان نهادهای دولتی در موضوع قانون گذاري ارز رمزنگاری متمرکز بر حمایت از مصرف کننده است – نگرانی بسیار واقعی در صنعتی که هنوز مستعد هک های مخرب، کلاهبرداری های مرموز و اشکالات تصادفی پرهزینه است.

با این حال، درخواست هاي قانون گذاري نیز ناشی از تمایل طبیعی دولت ها برای کنترل صدور و جریان پول در مرزهایشان است. طبیعت مستقل و خود مختار ارز رمزنگاری شده، تهدیدی جدی برای برتری سیستم های فیات است. اکثر اقتصادهای بزرگ در حال حاضر درگیر فرآیند جذب تأثیر رمزنگاری از طریق مالیات و مقررات هستند، یا در حال ساخت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای رقابت و در نهایت جایگزینی آن هستند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.