چرا در حالی که ارزش ریپل در بازار ثانویه فقط 3 میلیارد دلار است XRP شاهد یک رالی نجومی است؟

ارزش ریپل، شرکتی که زیرساخت های XRP را ایجاد می کند (دارایی دیجیتال مورد استفاده شبکه هایی مانند RippleNet برای پردازش پرداخت های برون مرزی) در بازار ثانویه با ارزش 2 تا 3 میلیارد دلار در حال تجارت است.

با این وجود ، دارایی XRP ریپل 70 میلیارد دلار ارزش دارد که چندین برابر بیشتر از ارزش سهام کل شرکت است.

یازده سال گذشته …

Cardano $ADA: +3,290%

BinanceCoin $BNB: +3,058%

Polkadot $DOT: +1,353%

Ethereum $ETH: +1,171%

Uniswap $UNI: +953%

Chainlink $LINK: +875%

Bitcoin $BTC: +728%

XRP $XRP: +532%

Litecoin $LTC: +406%

Bitcoin Cash $BCH: +161%

Gold: +3%

US Dollar Index $USD: -8%

– چارلی بیللو 10 آوریل2021

مایکل نووگراتز ، میلیاردر سرمایه گذار ارزهای رمزنگاری و مدیر عامل شرکت Galaxy Digital گفت:

“سهام ریپل در بازار ثانویه با ارزش 2 الی 3 میلیارد دلار در حال” معامله “است. XRP $ در ترازنامه آنها تقریبا 70 میلیارد دلار ارزش دارد. یکی از این قیمت ها  به نظر اشتباه می رسد. اگر قیمت XRP $ می گوید تسویه حساب در راه است، پس ارزش سهام بسیار ارزان است. اگر نه ، توکن گران به نظر می رسد. نظرتون چیه؟”

بنابراین آیا XRP دست پایین ارزش گذاری شده است؟ نه دقیقا

بنابراین آیا XRP دست پایین ارزش گذاری شده است؟ نه دقیقا

طبق گفته لئونیداس هادجی لویزو، محقق دیرینه ارزهای رمزنگاری شده، XRP موجود در ترازنامه ریپل که در حالت وجه الضمان است، به احتمال زیاد بر اساس سهام ریپل قیمت گذاری نشده است.

(وجه الضمان:  یک سپرده قراردادی است که در آن شخص ثالث پول یا دارایی را برای طرف های اصلی معامله دریافت و پرداخت می کند، و این پرداخت به شرایط توافق طرفین معامله بستگی دارد.)

به همین ترتیب، این دارایی ها تا زمانی که شرکت شروع به آزاد سازی آن ها نکند قابل دسترسی نیستند، که اساسا ممکن است بر اساس ارزش سهام شرکت قیمت گذاری نشده باشند.وی گفت:

“خوب، 62 میلیارد دلار از XRP در ترازنامه Ripple در وجه الضمان قفل شده است. در عین حال، فروش XRP Ripple مورد حمله SEC قرار داشته است، بنابراین بازار احتمالاً از آنجا که دارایی های XRP  ریپل در بلاتکلیفی قرار دارند بر قیمت گذاری آن تاثیر نداشته است.”

در دسامبر سال 2017، تیم Ripple توضیح داد که وجه الضمان دارایی های XRP در ریپل، در 55 ماه آتی با یک میلیارد XRP در ماه باز می شود.

400،000،000 XRP (226,995,603 USD) از کیف پول وجه الضمان Ripple به کیف پولی ناشناخته منتقل شد.

منبع:https://t.co/DMzYUxVBMR

هشدار نهنگ ها 1 آوریل 2021

تیم در آن زمان گفت:

“این وجه الضمان مستقل از دفتر کل وجه الضمان ها است که در کل 55 ماه آینده هر ماه یک میلیارد XRP آزاد می کند. این امر حد بالایی را از مقدار XRP جدیدی که می تواند در گردش باشد فراهم می کند. مقدار XRP منتشر شده در عمل احتمالاً بسیار کمتر از این خواهد بود.”

از نظر تئوری، اگر کل مقدار XRP موجود در ترازنامه شرکت آزاد شود و قیمت XRP افت نکند، ارزش سهام شرکت Ripple دست پایین ارزش گذاری شده است.

این سوال در مورد اختلاف ارزش سهام Ripple و میزان دارایی های XRP آن با افزایش قیمت XRP به بالای 1 دلار، علیرغم شکایت جاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل، شروع به ظهور کرد.

نمودار قیمت یک روزه XRP / USD (Bitstamp). منبع: TradingView.com

از اول آوریل، قیمت XRP از حدود 0.57 دلار تا 1.49 دلار افزایش یافت، یعنی حدود 160 درصد.

پشت پرده افزایش قیمت XRP

در طول دو هفته گذشته، عامل اصلی رالی 160 درصدی XRP، پیروزی در نبرد حقوقی این شرکت بوده است. وکلای Ripple اجازه دسترسی به تاریخچه بحث داخلی SEC در مورد ارزهای رمزپایه را داشتند و یک دادگاه اجازه افشای سوابق مالی دو مدیر اجرایی Ripple از جمله مدیر عامل شرکت، براد گارلینگهاوس را به SEC نداد.

دلیل دیگر ممکن است تجارت همگرایانه بین بیت کوین (BTC) و آلت کوین ها باشد، به ویژه که BTC شاهد پرایس اکشن های جانبی است که به ارزهای رمزپایه جایگزین اجازه می دهد تا روند صعودی داشته و سبقت بگیرند.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.